Handledsskydd/handledsstöd – bra eller anus?

Home Forums Repan Handledsskydd/handledsstöd – bra eller anus?

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 26 total)
  • Author
    Posts
  • #704221

    Hej! som topic lyder… har lite ont i mina handleder då man ex. vis kör bicepscurl, så undrar om dessa har någon liksom negativ inverkan på handlederna, (t.ex klenare grepp, mindre underarmar eller dyl.) Framförallt vid bröst & bicepsträning jag tänkt använda dessa skydd/stöd i så fall.

    Tack på förhand!

    #78851
    #704222

    Jag är också sugen på att skaffa ett par såna här, kommer nog shoppas på FF men vore kul att få andra människors tankar om detta innan.

    Men klenare grepp eller mindre underarmar lär du inte få. De är väl mest där för värmens skull antar jag!

    #704223

    OKi! :up: samt att handleden blir väl stummare… så att säga? (aldrig provat dessa) Man lär väl med fördel ha några som man kan spänna åt en del?…

    #704224

    Tycker det känns lite mera ”säkert” att köra med handleds stöd. Dock använder jag det bara på dom tyngsta seten.

    #704225

    Absolut värt att köpa. Kör med Titanium blå svarta lindor, hårda snygga och bra stöd för vad du än hittar på.

    Skyddar handlederna. Bra i bänk, biceps triceps axlar med mera.

    Kostar lite men en bra investering.

    #704226

    Tycker inte att de stödjer särskilt jättemycket. Däremot håller de leden varm vilket jag anser vara den största fördelen.

    #704227

    Alltid tyckt att dessa är lite fjantiga men kanske skulle vara något, får ganska ont i handlederna när jag kör stångcurl med rak stång… Aja.

    #704228
    Gustaf Lindberg wrote:
    Alltid tyckt att dessa är lite fjantiga men kanske skulle vara något, får ganska ont i handlederna när jag kör stångcurl med rak stång… Aja.

    Håller med

    #704229

    Om jag nu shoppar några under FF blir det ett par som har i huvuduppgift att bara värma handlederna, precis som knälindor, armbågslindor osv. Bara det är ju en fördel, om det sedan stabiliserar lite också är det bara ett plus i kanten! :)

    #704230

    Påtal om handleden, finns de handskar med remmar på att köpa nånstans? xD

    #704231

    Tackar för alla svar!.. :)

    #704232

    För mig är dom ett måste. Har ytterst klena handleder och träningen skulle definitivt bli lidande utan handledslindor.
    Fjantigt kan tyckas av en del, men när musklerna klarar mer än lederna så behövs dom.

    #704233

    Sedan är det skillnad på lindor och lindor. Har ett par från Betterbodies och dom så ostyva och ger inget stöd om man jämför mot mina lagomt slitna Metal.

    Är du sugen på handledslindor så skaffa ett par ordentliga, de ligger i ungefär samma prisklass.(?)

    #704234

    Sen jag bröt min handled har jag alltid kört med handledslindor! Tror inte jag klarar mig utan på min brutna hand.. Så, helt klart, det funkar :up: Men jag rekomenderar att inte alltid ha på dig dem, då de ”försvagar” handledsstyrkan lite.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 26 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.