Hur blir man sponsrad?

Home Forums Repan Hur blir man sponsrad?

  • This topic is empty.
Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author
    Posts
  • #54459
    #137438

    Hej!

    Har tänkte ett tag på hur man blir sponsrad av ett klädmärke eller kosttilskott företag inom gymning?

    Mvh ralle.

    #137439
    ralle12 wrote:
    Hej!

    Har tänkte ett tag på hur man blir sponsrad av ett klädmärke eller kosttilskott företag inom gymning?

    Mvh ralle.

    Antingen blir man så pass känd att de hör av sig på eget bevåg, eller får man själv höra av sig till företaget och förklara vad man skulle kunna bidra med som gör det värt för dem att sponsra en.

    Det är viktigt att komma ihåg att sponsring inte är något slags välgörenhet från företagens sida – ska de sponsra någon måste de få ut något av det i form av uppmärksamhet, jobb eller vad det nu kan vara.

    #137440

    Skriv ihop ett sponsorbrev där du berättar lite om dig själv, hur du är som person, dina ambitioner osv. Skicka ut till alla möjliga personer/företag och berätta vad du kan göra för att få dem att synas så mycket som möjligt. Ge exempel och var originell! Åk gärna och prata med företagen personligen om du har möjlighet till det och prata med dem, kanske ringa och fråga om det är ok först bara. Uppskattas mycket mer.
    Lycka till!

    #137441

    Tror som Andreas säger att företaget ska tjäna på dig om de sponsrar dig. Dom gör inte det för att vara snälla. Och vad kan du ge dom? Kikade lite i din journal och no offence men det är inte större skillnad än de flesta på gym. Sen är du även så pass ung vilket kommer förmodligen ses oseriöst eftersom de tänker att du är sugen nu bara. Men håller du i det i typ 10 år till då kan det bli andra femmor.
    Bara kämpa och ge inte upp om du nu verkligen vill detta.

    #137442

    Jag är inte ute efter att bli sponsrad på något sätt, undrade bara hur, har tänkte ett tag på det hur man blir det. Som sagt om 10 år kanske man kan bli sponsrad om man får en bra utvekling. Så jag tackar för svaren, nu vet jag hur!

    #137443

    Hur gammal bör man vara för ha chans att bli sponsrad?

    #137444
    kyokushin wrote:
    Hur gammal bör man vara för ha chans att bli sponsrad?

    Har nog inte med åldern att göra utan snarare hur bra du är på det du gör och hur mycket du syns (kommer synas) offentligt med deras produkter, om det nu skulle handla om klädmärken exempelvis.

    Så länge sponsorerna ser att de kan göra vinning på att sponsra så kommer de förmodligen göra det, oavsett ålder.

    #137445

    Jag är inte i närheten av att vara sponsrad, men rent spontant skulle jag gissa på att du bör vara 17-18+ för att ens behöva fundera i de banorna. Troligtvis är en mer realistisk siffra 20-25+.

    I slutändan handlar det nog om, precis som många före mig har skrivit, på vilket sätt företaget gynnas av att ha just dig som representatör. I 9 fall av 10 bör man nog ha ett antal år på gymmen bakom sig för att man ska kunna bidra med något av värde för sponsorerna. Visst finns det juniorer som är sponsrade, men de är nog knappast en majoritet=)

    Sen finns det så som jag uppfattat det en ganska väsentlig skillnad mellan att vara helsponsrad respektive halvt. Den senare kategorin tror jag (observera; tror) är betydligt vanligare än den tidigare.

    #137446

    Man kan ju börja med att vinna en tävling eller två.

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.