Hur skrockfull är du… egentligen?

Home Forums Repan Hur skrockfull är du… egentligen?

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 20 total)
  • Author
    Posts
  • #551076

    Visst skulle det vara kul att se hur många (läs vilka) skrockfulla som
    klickar sig runt här på brädan?

    På en skrockfullhetsskala så ligger jag nog någonstans mitt i skulle jag tro.
    Svarta katter är egentligen inget problem, så länge jag säger tvi, tvi, tvi.
    Och det här med att inte lägga nycklar på bordet är en ganska fånig grej,
    men lik förbaskat så låter jag bli om det är möjligt.

    Jag har genom åren också märkt att det är mer eller mindre socialt accepterat
    att uppföra sig som jag gör då det kommer till min skrockfullhet. Det är sällan
    någon skrattar eller skakar på huvudet. Svarta katter och nycklar på bordet
    är inget man skojar om.

    #71057
    #551077

    Jag kan inte påstå att jag är speciellt skrockfull, men jag gillar att det finns folk som är det, kulturarv ftw! :)

    #551078

    Grejen med skrock och annat skit, tycker/tror/hävdar jag, är ju att folk typ somnat med nycklarna på bordet flera gånger i rad och en av gångerna började huset brinna. Sedan tror de bestämt att det är nycklarnas fel, för folk har någon djävla envis egenskap att alltid försöka para ihop ett och två, och alltid hitta ”ödet” i saker och ting för att de VÄGRAR acceptera att något bara inte har med varandra att göra och att allt är matematik i grunden.

    Så fort något med dåliga odds inträffar så ska det grävas orsaker och förklaringar, men om man somnar med nycklarna på bordet och ingenting händer är det plötsligt ingen som höjer på ögonbrynet. Inget hände ju, liksom. Inget att förklara med någon långsökt fånig bluff.

    #551079

    Vet inte varför jag är skrockis när det kommer till att lägga nycklarna på bordet, men det gör jag aldrig.

    #551080

    Jag visste inte att man inte fick lägga nycklarna på bordet ^^ Det har jag alltid gjort :D

    #551081

    Inte ett dugg. Det är så oerhört efterblivet att tro på skrock.

    #551082
    Anton Fräs wrote:
    Inte ett dugg. Det är så oerhört efterblivet att tro på skrock.

    Jag håller med om varenda bokstav du precis skrev.

    #551083

    Häromdagen var jag ute då en svart katt korsade vägen, och nej, jag är inte skrockfull det minsta. Men hur mycket kostar egentligen tre jävla små spott? Det är ett lika meningslöst och energikrävande ställningstagande som att besluta sig för att inte spotta tre gånger liksom.

    Så istället för att plocka isär mig själv och joina en motståndsgrupp till den hägrande skrockrörelsen så skiter jag i att bry mig överhuvudtaget.

    #551084

    En gång hade jag en favoritsida att ha uppåt på ett gammalt tennisrack, mest för att jag tyckte att trycket var coolare på den sidan. Det är väl det mest skrockfulla jag haft för mig.

    #551085

    kan ha vissa sånna tendenser vid poker bordet som att när ja har vissa kläder på mig så inbillar ja mig att jag får mer tur osv. detta är ju såklart bara löjligt

    #551086

    Har i nuläget 3 nyckelknippor på mitt datorbord.
    Har haft svart katt men aldrig saltat eller spottat när den gick över gatan.
    Har inga problem att gå under stegar. (så länge det inte är någon med verktygsbälte ovanför)
    Jag tar aldrig i trä eller knackar i bordet när någon ”ginxar” men ogillar när man börjar snacka om hur bra saker går då folk slappnar av och allt skiter sig. Det är det närmsta skrock jag har för mig.

    Ow lira alltid med samma tröja när jag var liten i laget. Vet inte om det var skrock eller bara vana men so vare iaf.

    #551087
    Marcus Syvertsen wrote:
    Grejen med skrock och annat skit, tycker/tror/hävdar jag, är ju att folk typ somnat med nycklarna på bordet flera gånger i rad och en av gångerna började huset brinna.

    Känner mig jävligt träffad. 😮 Men jag la nycklarna på bordet en gång och just den natten började det brinna. Alltså, när jag ser på händelsen rationellt förstår jag ju att det var stearinljuset som inte hade slocknat som var problemet, inte nycklarna som låg på bordet. Men känns bättre att skylla på nycklarna.

    A-brunnar däremot. De är farliga. Jag får verklig ångest om jag blir tvungen att gå på en eller om någon annan gör det.

    #551088
    isterbuk wrote:
    Vet inte varför jag är skrockis när det kommer till att lägga nycklarna på bordet, men det gör jag aldrig.

    Samma här, inte heller får man lägga pengar på bordet.
    Detta blev jag uppfostrad med och det sitter kvar.

    #551089

    idrottskrock tycker jag är ok.
    att sätta på sig höger sko före vänster innan match. saker man själv kan påvetrka. alltså inte sådant som speciell plats i omklädningsrummet. sådant är skit.
    det första är lite kul och skapar en bra fokus

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 20 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.