Logistikutbildad + Passion för träning/anatomi/kost

Home Forums Repan Logistikutbildad + Passion för träning/anatomi/kost

  • This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Posts
  • #50516
    #121187

    Hej,

    Jag är 24 år gammal och är inom en månad klar med min tvååriga logistikutbildning, och jag har nog aldrig varit mer osäker på i vilken riktning jag ska gå vidare vad gäller utbildning/arbetsliv. Det enda jag vet är att jag inte vill arbeta med vad som i allmänhet uppfattas som logistik (transportplanering, lageroptimering, etc). Vilken tur då att logistik – främst själva logistiktänket man får efter ett tag – kan appliceras inom nästan alla arbetsområden, bland annat inom sjukvården.

    Det finns nog inget tråkigare för mig än att försöka optimera delprocesser i ett flöde för att dryga ut vinsten för ett företag. Jag hade redan i augusti planer på att hoppa av utbildningen men bestämde mig för att fortsätta då jag säkert har nytta av utbildningen.

    Det är av min uppfattning att om jag inte brinner för det jag arbetar med kommer jag förr eller senare gå in i väggen, sjukskriva mig, och börja köpa fulhasch av 20 år yngre människor. Därför har jag rannsakat mig själv och insett att den enda passionen jag har är träning. Främst styrketräning men även det därtill (anatomi, näringslära). Jag har i sex års tid varit en frekvent besökare på de stora träningsforumen kolozzeum och body.se – bara för det är så jävla roligt.

    Jag är inte så värst materialistiskt lagd, och därför är en fet inkomst inte det allra viktigaste för mig. Det som känns viktigast för mig just nu är att arbeta med något jag brinner för. Jag kan tänka mig att arbeta för en lön på runt 20 000:- inom den närmsta framtiden..

    ..men jag hoppas att med hjälp av mitt kreativa sinne och den kunskap jag besitter efter logistikutbildningen kunna nischa mig inom träningsvärlden, skapa något nytt koncept eller helt enkelt starta ett eget gym, för att senare kunna dryga ut min inkomst. Inom logistikutbildningen läste jag även företagsekonomi och fick kunskap om hur man startar och driver ett företag. Så jag hoppas att jag med detta till hands ska kunna lyckas där många konkat och lagt sina drömmar på is.

    FRÅGESTÄLLNING(AR):
    Hur ser ni på mina tankar? Bra/dåligt? Ser gärna att folk som sprungit i hamsterhjulet under en längre tid med sin erfarenhet kan vägleda mig rätt. Gärna även folk med logistikutbildning och/eller personer som arbetar med träning/anatomi/kost.

    Finns det några PT-utbildningar man bör akta sig för? Finns det några som är utmärkande bra? Läser gärna vidare inom detta område, men ett kneg behöver jag i vilket fall som helst.

    Jag har ytterligare två år kvar för ansökan om lån från CSN. Finns det möjlighet att utöka låneperioden med ett extra år?

    Uppskattar alla svar jag kan få, då det här är något jag tänker på varje dag.

    MVH
    Vilsen själ

    #121188

    Som PT kan man ju samla ihop hur mycket information som helst. Vilken åldersgrupp som använder vilka maskiner, vilka högsäsongerna är, få fram en behovsbild, knyta kontakter, etc. Har endel planer redan nu på hur man skulle kunna slå sig in i denna tuffa marknad, men de bör man ju hålla för sig själv ett tag till.

    Det är lite så jag hade gått tillväga iallafall om jag hade bestämt mig för att inom några år försöka starta ett eget gym.

    EDIT: Bara av att skapa denna tråd kände jag livsglädjen höjas markant. Det som får mig att gå upp på morgonen är att jag kommer att få träna på lunchen. Utan träning mår jag dåligt, bara att gå in i ett gym höjer mitt humör 200%.

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.