Massintervju!

Home Forums Repan Massintervju!

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 7,531 through 7,545 (of 8,386 total)
  • Author
    Posts
  • #536068

    territoriell. Men specifik funkar ju också.

    Och formen, den är bra eller?

    #536069
    Voldemaahr wrote:
    territoriell. Men specifik funkar ju också.

    Och formen, den är bra eller?

    Fet.

    Kan du en synonym för ordet synonym?

    #536070

    Hehehe.. Nej.

    Vad är motsatsen till motsats?

    #536071
    Voldemaahr wrote:
    Hehehe.. Nej.

    Vad är motsatsen till motsats?

    Icke-sats. :yikes:

    Visst är Eagels – Long Road Out of Eden ngt av de bästa som gjorts?

    #536072

    Nja, halvbra. Man jämför ju alltid Eagles med det de gjort tidigare och då blir det inte så himla bra.

    Brukar du kolla på Ghost Hunters?

    #536073
    Voldemaahr wrote:
    Nja, halvbra. Man jämför ju alltid Eagles med det de gjort tidigare och då blir det inte så himla bra.

    Brukar du kolla på Ghost Hunters?

    Nej.

    Vad tycker du om serien The Sopranos?

    #536074

    Aldrig följt, men de avsnitt jag sett är helt ok, verkar vara en bra serie.

    Vilken är din all-time-favoritserie?

    #536075
    Voldemaahr wrote:
    Aldrig följt, men de avsnitt jag sett är helt ok, verkar vara en bra serie.

    Vilken är din all-time-favoritserie?

    Band Of Brothers!! :buttrock:

    Gillar du att forska/läsa om krig? Isf vilket och varför.

    #536076

    Ja, en hel del faktiskt! Har läst ganska mycket om båda världskrigen, samt en del svensk och holländsk krigshistoria. Men jag glömmer allt direkt efteråt. Jag hade troligtvis en förfader som var guldfisk. Men andra världskriget är alltid intressant. Man måste hålla sig lite a´jour med sådana händelser anser jag.

    Vilken ledare (av alla dess slag) är du mest fascinerad av?

    #536077
    Voldemaahr wrote:
    Ja, en hel del faktiskt! Har läst ganska mycket om båda världskrigen, samt en del svensk och holländsk krigshistoria. Men jag glömmer allt direkt efteråt. Jag hade troligtvis en förfader som var guldfisk. Men andra världskriget är alltid intressant. Man måste hålla sig lite a´jour med sådana händelser anser jag.

    Vilken ledare (av alla dess slag) är du mest fascinerad av?

    Georgy Zhukov utan tvekan, en sådan jädra smidare att det inte är sant! :D

    Varför tar Amerikanerna åt sig all ära, tex slaget om el alamein, osv! :what:

    #536078

    Därför att USA är USA, och likt Tyskland under andra världskriget hade propaganda högst upp på schemat. Så har stora länder alltid gjort, det är en taktik i sig.

    Är USA vår tids svar på det som var Tyskland på 30-talet? Om inte, vad är i så fall skillnaden?

    #536079
    Voldemaahr wrote:
    Därför att USA är USA, och likt Tyskland under andra världskriget hade propaganda högst upp på schemat. Så har stora länder alltid gjort, det är en taktik i sig.

    Är USA vår tids svar på det som var Tyskland på 30-talet? Om inte, vad är i så fall skillnaden?

    Menade inte direkt ur detta perspektiv, utan att dem FAKTISKT än idag talar om hur dem vann kriget, när man lyssnar till amerikanare om Vietnam tex är det även ”vinst” där med, förjävligt!! USA är värre, har dock ingen bra förklaring atm.

    Varför ”vågade” inte Sverige hjälpa Finland mer än vad dem gjorde under WWII, på tal om Norge? Tycker du att det var rätt att dem släppte igenom Tyskatrupper via Sverige in i Norge etc?

    #536080

    Sverige är fega ja jag tycker det är okej

    Borde ryssland ge tillbax det dom snodde av finland ?

    #536081
    Oggelit0 wrote:
    Sverige är fega ja jag tycker det är okej

    Borde ryssland ge tillbax det dom snodde av finland ?

    Du tycker att dem avr fega, men att det var OK ändå? =O

    Nej, det värsta var ju att dumjävlarna trodde att dem kunde få tillbaka det i ett nytt krig. :frust:

    #536082

    Här var det hårda ord mot vårt grannfolk. Finland/Tyskland var ytterst, ytterst nära att segra över sovjet.

    Är det ok att skratta åt folk som inte kan föra sig?

Viewing 15 posts - 7,531 through 7,545 (of 8,386 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.