Nfl 2011/2012!

Home Forums Repan Nfl 2011/2012!

• This topic is empty.
Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author

inatt drar NFL säsongen igång med Greenbay packers v New Orleans saints klockan 0230!

Tänkte man kanske kunde ha en tråd för denna fantastiska sport!

Mitt eget lag är Cowboys, men gillar även ett par andra lag, intressant nog både saints och packers :)

Är tyvärr inte så insatt som jag skulle önska just nu, men eventuellt gör jag en satsning den här säsongen. (Det beror på om NBA-lockouten håller i sig eller inte;))

Kan rekommendera följande preview i fyra delar: [http://www.grantland.com/story/_/id/6918507/part-i]

Bra sida för övrigt om man är intresserad av amerikansk sport och popkultur:)

Kollade mycket på NFL på den tiden då TV3 sände det. Ett himla tag sen…
    Då de visade massa cowboys och de var grymt bra så började jag följa dem. Blev mitt lag så att säga.
    Beställde hem en tröja som en viss AIKMAN har haft på sig.
    Spelade även massa NFL online på XBOX:en mot amerikanare som verkligen inte gillade att förlora mot en svensk hehe
    Senare tid har jag nästan uteslutande bara kikat på Superbowl och enstaka matcher i slutspelet.
    Nytt försök i år att följa det underbara spelet och funderar på köpa hem spelet till PS3:an och lira online igen.

Andreas: Ska kika in sidan du rekommenderat ovan, verkar intressant.

Då var NFl igång på riktigt!! Kan säga för alla som inte sett matchen saints v greenbay missade verkligen något, snacka om underhållande match!
    för er som inte vill se resultatet tryck EJ på länken nedan!

New Orleans Saints 34 – Green bay packers 42

Då är det gametime på Söndag! mycket snack om Dallas defense som bytte coordinator inför denna säsongen, men tack vare lock out har inte försvaret kunnat lira ihop sig, hur ska dallas Secondary (försvaret mot passningar) klara sig i år? båda corners (de som täcker wide receivers) har varit skadade nästan hela den korta försäsong som faktiskt fanns.
    ska bli hur spännande som helst!!

Ska även nämna att peyton manning Indianapolis Colts Qb är skadad på obestämd tid…. ska bli intressant att se vad deras lag kan åstadkomma, har väl inte sett så bra ut på försäsongen. Kan bli tufft om inte Defense höjer sig ett par snäpp gissar jag!

Pittsburg Steelers 7 v baltimore Ravens 35 : Cincinatti Bengals 27 v Cleveland Browns 17 : Indianapolis Colts 7 v Huston Texans 34 : Buffalo Bills 41 v kansas city chiefs 7 : Detroit lions 27 v Tampa bay buccaners 20 : philadelphi Eagles 31 v St Louis Rams 13 : Atlanta Falcons 12 v Chicago Bears 30 : Tennessee Titans 14 v jacksonville Jaguars 16

skickar upp resten av matcherna imorn. Annars finns alla resultat på NFL.com

Kvällens sista match spelades mellan Dallas cowboys och new York jets i New york. Känslosam inledning på matchen eftersom det är tio år sedan ett gäng dumhuvuden bestämde sig för att krascha in i world trade center. Tycker inte man ska glömma att ytterliggare ett gäng dumhuvuden bestämde sig för att starta ett krig några veckor senare utan att egentligen identifiera en synbar fiende och detta har gjort att tusentals oskyldiga civila har dött.

Nåväl här är resultatet….

Dallas Cowboys 24 v NY Jets 27 TACK FÖR DEN TONY ROMO DITT JÄVLA SPÅN

nu hoppas jag alla som sett matcherna från första omgången sett dem. har inte orkat posta måndagsmatcherna.

Tony Romo gör i vanlig ordning bort sig, dock inte förrän i 4 quatern, och han spelade faktiskt riktigt bra fram tills dess. Riktigt glad att Pittsburgh fick storstryk, tar nästan bort all besvikelse från dallas förlust. Philadelphia kommer bli farliga i år, Vick visar att han kan kasta, och försvaret var väl okej, men de kommer bara bli bättre är min gissningen eftersom de har många nyförvärv som gått direkt in i förstauppställningen. Ser inte alls bra ut för Colts…. ordet katastrof ligger väl nära tilla hands… Men även de kommer ju bara bli bättre och bättre. I Titans hade inte RB chris johnsson den bästa av dagar, endast 24 Yards på 9 carries!!

Personligen tycker jag det är roligare att kolla på college fotboll. Känns dom det är ett renare spel. Där spelar dom för att dom älskar fotboll och för att det är deras grej genom skolan. Plus att det inte är pengar inblandat på samma sätt som hos proffsen.
    Älskar givetvis NFL med, men tycker bara skol killarna är roligare att kolla på.
    Go ”crimson tide” Alabama =)

Extra roligt att du inte verkar gilla NY Jets, då det är ett av mina favorit lag i NFL hehe, plus att dom värvat Alabamas förre QB :nod

Mer att jag gillar Dallas, gar stor respekt för Jets, modigt att spela en rookie som QB, när han precis kom från college. :)

[http://www.grantland.com/story/_/id/6972913/how-do-nfl-linemen-drop-weight]

Rätt bra artikel om vilka problem linjekillarna får efter karriären eftersom de väger 300+ lbs.

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.