Oljeplattform i Norge

Home Forums Repan Oljeplattform i Norge

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 17 total)
  • Author
    Posts
  • #564290

    Undrar om någon vet om det finns någon slags gymutrustning på plattformar? Har hört från några osäkra personer att det ska finnas nåt slags rum…

    #71585
    #564291
    Johannez wrote:
    Undrar om någon vet om det finns någon slags gymutrustning på plattformar? Har hört från några osäkra personer att det ska finnas nåt slags rum…

    Oftast lär det finnas både ett ok gym, en schysst hemmabio och jävligt god mat. Bra sätt att hålla gubbsen från kröken och fyllefight. Sen tjänar man rätt ok i tristessen också. Ställ krav på ett fullsizegym när du söker jobbet! Kanske funkar.

    #564292
    Janpeter Sangborn wrote:
    Oftast lär det finnas både ett ok gym, en schysst hemmabio och jävligt god mat. Bra sätt att hålla gubbsen från kröken och fyllefight. Sen tjänar man rätt ok i tristessen också. Ställ krav på ett fullsizegym när du söker jobbet! Kanske funkar.

    haha ska göra det… needå men så länge det finns hantlar en skivstång och en bänk så är jag nöjd.

    #564293

    Vad ska du jobba med på plattformen och vart är den? Arbetstider? Lön?:) *Nyfiken*

    #564294
    Stenberg wrote:
    Vad ska du jobba med på plattformen och vart är den? Arbetstider? Lön?:) *Nyfiken*

    Det är inget klart. Är elektronikingenjör…

    #564295

    Ok, är själv lite intresserad. Håller på att utbilda mig just nu (civ. ing. Tekn. Fysik, KTH) och är lite nyfiken på oljeplattform. Så om nån har nån erfarenhet får de gärna dela med sig :)

    #564296

    Vi har levererat utrustning till några plattformar men vet ej om det finns på alla

    #564297
    Henke W wrote:
    Vi har levererat utrustning till några plattformar men vet ej om det finns på alla

    jasså, vad rör det sig då om för utrustning?

    #564298

    [http://www.ressidan.com/norge/Jobba_i_Norge.pdf]

    Bra länk…

    En vanlig knegar på plattformen gör typ en halv mille i årslön, i svenska stålar, ingenjörer mellan 500-1000 tusen per år, beroende på jobb, tjänst, plats, erfarenhet osv. Man får jobba MAX 1600 timmar/år…väldigt komprimerat så det kan bli upp till 25-30 veckor ledigt per år…

    Det finns gym på de flesta, beronde på vad man kallar gym :)

    Bänk o hantlar finns typ överallt…

    Tänk på att man skattar i norge, man växlar in till svenska stålar, så har man mycket kvar, men det är inte alla oljeföretag som vill ha tillfällig personal…

    #564299
    rfb wrote:
    [http://www.ressidan.com/norge/Jobba_i_Norge.pdf]

    Bra länk…

    En vanlig knegar på plattformen gör typ en halv mille i årslön, i svenska stålar, ingenjörer mellan 500-1000 tusen per år, beroende på jobb, tjänst, plats, erfarenhet osv. Man får jobba MAX 1600 timmar/år…väldigt komprimerat så det kan bli upp till 25-30 veckor ledigt per år…

    Det finns gym på de flesta, beronde på vad man kallar gym :)

    Bänk o hantlar finns typ överallt…

    Tänk på att man skattar i norge, man växlar in till svenska stålar, så har man mycket kvar, men det är inte alla oljeföretag som vill ha tillfällig personal…

    Tack förlänken! Väldigt intressant läsning!

    #564300

    Hej! Varit en hel del ute i Nordsjön och standarden är bra. Gym finns nästan alltid med bra utrustning. Löpband och cyklar finns också. I Norge är det lag med egen hytt så man kan vara för sig själv lite. Maten har blivit ”sämre” men är fortfarande mkt bra. Har lite svårt att hålla formen när jag är där ute.

    Den bästa jag varit på hade:

    – gym
    – gympa hall, model mindre
    – spinning cyklar
    – solarium
    – bastu
    – datorer i massor
    – golfnät
    – musik rum
    – bio
    osv osv

    Tips….håll dig ifrån den Engelska sektorn…..1 h och 50 år efter ……inga faciliteter alls

    Lycka till med jobbsökandet

    #564301
    Johannez wrote:
    jasså, vad rör det sig då om för utrustning?

    Det var standard utrustning för ett mellanstort gym, dvs kryssdrag, hiss, benmaskiner, bänkar och cyklar mm mm. Vi utrustade två eller tre :| plattformar men det var 6-7 år sen så jag kommer inte ihåg exakt vad dom köpte

    #564302
    Johannez wrote:
    Undrar om någon vet om det finns någon slags gymutrustning på plattformar? Har hört från några osäkra personer att det ska finnas nåt slags rum…

    japp det finns.Min systers man jobbar på en, dom kan gymma, spela squash
    badminton o bada bastu m.m
    så der är rena lyxen.:)

    #564303

    Är det någon som har någon kontakt med något Oljeföretag i Norge som vet om det finns något jobb?

    Mvh / Magnus

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 17 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.