Omöjligt köpa stövlar till muskelösa vader

Home Forums Repan Omöjligt köpa stövlar till muskelösa vader

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 17 total)
  • Author
    Posts
  • #708874

    Jag har av naturen mycket muskler på vaderna, och tränar givetvis även dem i gymmet; för det är ju snyggt med muskelösa ben. Men det finns ett problem; att hitta ett par höga skinnstövlar; alla är för små i skaften!!!! Skobutikerna säljer bara stövlar med en vadstorlek, och hänvisar till att ”vissa ju har problem åt andra hållet, dvs att de har för tunna vader”.

    Jag vet många styrketränande tjejer som har samma problem, och förstår inte problemet, VARFÖR görs det inte stövlar med olika vidd på skaften?? Om det nu är så att tillverkarna av någon anledning tycker att det är snyggare med tunna och otränade vader på en tjej och av den anledningen inte vill tillverka stövlar i andra storlekar, så är det ju lika befängt som att säga att alla tjejer borde ha små fötter, eftersom det är ”finare”, och därför sluta tillverka skor i större storlekar än säg 37-38.

    Antar att det är flera tränande tjejer här som har samma problem?? Är det någon som har lestat ut stövlar hos skomakaren, och vet hur detta funkar; kan det göras på alla skinnstövlar och hur många cm kan man töja ut dem?

    #79310
    #708875

    Kan ta och fråga morsan när jag träffar henne. Hon tränar och är liksom många andra kvinns totalt galen i stövlar.

    #708876

    Har exakt samma problem, och blir själv skit sur varje gång man ska köpa skor:cry::evil:

    #708877

    Ajdå vilka problem ni har :D

    #708878

    Kan rekomendera Tretorn’s stövlar. Bra grejer, med gott om utrymme.

    #708879
    jwallin wrote:
    Ajdå vilka problem ni har :D

    ;):(

    #708880

    Hehe, vänta tills ni behöver köpa kostym…:D

    Bättre blir det inte när man växer heller.

    #708881
    MickeGBG wrote:
    Hehe, vänta tills ni behöver köpa kostym…:D

    Bättre blir det inte när man växer heller.

    Ja, jag vet, har redan det problemet när jag köper kavajer………..för att få plats med rygg, armar, axlar och bröst får man a en större storlek och då blir det ju alldeles för stort i midjan så man får sy in, för att inte tala om alla små toppar, blusar osv…..inte mycket plats för armmuskler.

    Problem även vid jeansköp, genom att byxorna blir för små i benen, och tar man en större storlek blir de ju för stora på rumpan och magen………………….varför startar ingen ett klädmärke anpassade för folk med muskler???? Ett tips för ng här kanske?

    #708882
    Betty wrote:
    ..varför startar ingen ett klädmärke anpassade för folk med muskler???? Ett tips för ng här kanske?

    Jag funderar å jobbar på det.. ;) Har ju själv samma problem i synnerhet vad gäller toppar- får aldrig plats med min rygg/axlar! Men även om jag e skräddare från början så kan man inte sy alla sina kläder själv, trots att jag är extra kritisk mot just passformen på kläder öht.. : Man ska hinna träna, äta & sova först å främst! :kicking:

    Men vilka stövlar är ni på jakt efter då? Jag har lite vader jag med så klart och med säsongens stora stövelutbud i butikerna så borde det ju finnas nåt för oss med? Har själv hittat flera modeller som både passar bra och är jättensnygga.. Så ska man bara bestämma sig! Kolla Scorett, Din Sko mfl.. Alltid finns där väl nåt tycker jag. :up:

    #708883

    Har samma problem jag med och det är så tråkigt! Man blir verkligen trött när allt är för tjejer med storkben 👿

    Nu vet jag inte var du bor men jag såg faktiskt en annons häromdagen ang. en skobutik på Stampgatan i Göteborg som säljer stövlar med större skaft :) Nu har jag inte vart där o kollat än så jag vet inte hur utbudet set ut, modernt eller tantigt…men jag ska dit o kolla iallafall.

    #708884

    För alla göteborgare (och Ni andra också för den delen) så kan jag berätta att det finns en butik i Bäckebol och en i kållered med samma namn som har ett STORT utbud på stövlar (utöver tretorn ;) ). Där finns tex en sort med TRE olika storlekar på skaftet i varje storlek. Även de andra modellernas skaft varierar i jämförelse med varandra.

    Hade en kund som nästan började gråta, hon hade bara kunnat ha sådana med stretch innan.
    Vet inte om det blir för mkt reklam att skriva ut namnet så skicka ett PM så kan jag tipsa Er om ett ställe som är väl värt ett besök.

    Annna

    #708885

    Jag har oxå EXTREMT stora vader, men ett tips är lite lägre stövlar liknande cowboyboots dom passar på alla vader och är grymt snygga till jeans. Finns dessutom i massa olika modeller och färger. Dessvärre är dom ofta ganska dyra, men Johansson brukar ha till vettiga priser.

    #708886
    precious wrote:
    en skobutik på Stampgatan i Göteborg som säljer stövlar med större skaft :) Nu har jag inte vart där o kollat än så jag vet inte hur utbudet set ut, modernt eller tantigt…men jag ska dit o kolla iallafall.

    BEKVÄMA SKOR, Dom ”töjer” ut åt en också ”har jag hört” :happy:

    #708887

    Jag har detta problem oxå…ganska tråkigt faktiskt. Men hitta ett par i år som har liksom resår längst upp som töjer sig…(på min jättevader ganska regält..eller MAX)…men det är dom enda jag hittat!!! Brukar inte ens prova längre…dessa hitta jag på Din Sko….

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 17 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.