Projketarbete.

Home Forums Repan Projketarbete.

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 32 total)
  • Author
    Posts
  • #647892

    Tja!

    Jag ska dra igång med mitt projektarbete nu och jag funderade på att göra något inom ramarna av byggningens värld, men vet inte vad exakt.

    Funderade på att med en vän ta och träna enligt samma styrketräningsprogram i en månad med skillnaden att den ena äter enligt en speciell diet och den andra vanlig mat fast med ett extra intag av kosttillskott som proteinpulver. Men det känns lite sisådär så jag är helt öppen för andra förslag. Tack på förhand.

    #77221
    #647893

    Ta en känd rutin med färdig fakta, research och bra argument, kapa filosofin och tänket bakom den RAKT av och byt namn på skiten. Lämna in med en påhittad träningsdagbok som du klipper av någon med bra framgång på forumet, och ta före och efterbilder så photoshopar du efterbilden tills du har ökat rimligt och är en gnutta hårdare.

    100p kurs med genomgående faktaanalyser, gott resultat och felfritt genomförande på… tre kvällar. MVG. Inte fan känner din lärare till typ Bartollträning till exempel. Use your head. ;)

    #647894
    Marcus Syvertsen wrote:
    Ta en känd rutin med färdig fakta, research och bra argument, kapa filosofin och tänket bakom den RAKT av och byt namn på skiten. Lämna in med en påhittad träningsdagbok som du klipper av någon med bra framgång på forumet, och ta före och efterbilder så photoshopar du efterbilden tills du har ökat rimligt och är en gnutta hårdare.

    100p kurs med genomgående faktaanalyser, gott resultat och felfritt genomförande på… tre kvällar. MVG. Inte fan känner din lärare till typ Bartollträning till exempel. Use your head. ;)

    Man måste väl skicka arbetet genom urkund?

    #647895
    Robert Svensson wrote:
    Jag är väl av den rutinen, även fast jag själv inte är något ljushuvud, att man ska göra sitt eget arbete, och så vidare. Att förlita sig på att ta rätt av och omredigera lite – funkar nog nästan aldrig i längden.

    Men du gör självklart precis så som du själv vill, jag ville bara fylla på med lite kontrast till Marcus. :)

    +1, man åker förr eller senare fast. :D

    #647896

    men det finns inget straff. så det är bara att va så kriminell man kan i skolan.

    #647897

    Jag lägger min röst på MARCUS idé.. 8)

    #647898
    Sammy wrote:
    men det finns inget straff. så det är bara att va så kriminell man kan i skolan.

    Ja, vill man ha IG så är det väll bara köra på.

    #647899

    finns det någon med nåt annat mer konkret förslag?

    Befinner mig i nuläget i Irak och jag tänkte på att utforma ett matprogram efter en viss diet med irakiska varor. Att tex köra gi- metoden fast utan fullkornsprodukter som havregryn och sådant som folk aldrig hört talas om här, utan istället med deras produkter.

    Produkten skulle då vara ett häfte med massa varor som passar in på dietens kriterier och sedan massa recept för varje råvara. Vad tycks om det?

    #647900

    Det kan du ju göra. Fast jag gillade Marcus idé med. :)
    Du kan ju även jämföra hur byggningen är där jämfört med övriga delar av världen. Såg någon dokumentär om det och det var ganska intressant, tror den finns här på forumet.
    Finns mycket man kan göra, bara att ösa på med idéer..

    #647901

    Jag gjorde en MUP-bar(MegaUltraPower-bar) i projektarbete med 2 polare på ungefär exakt tidsramen herr Syvertsen föreslog. Detta var(påstods vara) en återhämtningsbar för tränande. Den var gjord av typ havregryn, sirap, lite whey-80 och chokladöverdrag(marabou).

    Vi hostade upp lite diagram och en väldigt objektiv(läs: påhittad) enkät där 8 personer prövat våran bar i 8 veckor. God(sötsliskig) som fan var den också, ”man måste återställa insulinnivåer med sjukt mycket glukos efter träningen fröken”. Sen en mindre djupdykning i aminosyror och en riktigt ihopslafsad 5 sidors slutdiskussion. Mycket socker och choklad på visningsexemplarena på projektutställningen och sen en power-point i bakgrunden om samarbetsglädje, målmedvetenhet och näringslära.

    MVG’et kom som ett brev på posten, vilket jag faktiskt skäms lite över då brudarna i klassen som lämnade in 150-sidorshäftet inlindat i rött garn och som gått varje helg i ett halvår till samma sketna sjö för att utforska bakterieflorian i vattnet fick VG+. Hemska värld :)

    Jag vill nog egentligen säga att det är lätt att ta den enkla vägen. MEN det bästa är ju att hitta något du verkligen faktiskt tycker är intressant, hur klyschigt det än låter. Nu i efterhand hade det varit jävligt intressant att ha gjort det där fejkade besöket på star nutritions fabrik, att ha träffat dietisten och att ha fördjupat sig i vilka mekanismer som rör muskeluppbyggnad.

    MEN jag valde counter-strike, vattenkyla datorn, sex och kebab. AHHH, ljuva gymnasiet. :D

    KONTENTAN är alltså. Gör det ordentligtn ffs. Fredrik paulun goes Iraq är fan en rätt ball idé som du kan utveckla. Kör bah! :emo-thumb

    Gonatt.

    #647902
    Marcus Syvertsen wrote:
    Ta en känd rutin med färdig fakta, research och bra argument, kapa filosofin och tänket bakom den RAKT av och byt namn på skiten. Lämna in med en påhittad träningsdagbok som du klipper av någon med bra framgång på forumet, och ta före och efterbilder så photoshopar du efterbilden tills du har ökat rimligt och är en gnutta hårdare.

    100p kurs med genomgående faktaanalyser, gott resultat och felfritt genomförande på… tre kvällar. MVG. Inte fan känner din lärare till typ Bartollträning till exempel. Use your head. ;)

    Vill bara påpeka att det i sådana lägen nog är viktigt att ha åtminstone lite koll på vad det är man skriver, eller åtminstone något som låter bra i lärarens öron. ”Huvudstaden i Angola” är t ex inte ett klockrent svar om han börjar ställa jobbiga kontrollfrågor i stil med ”vad är insulin?”

    #647903

    Mitt projektarbete i trean på gymnasiet va

    Doping – Med inriktning på dess bieffekter och kemiska strukturer/funktioner

    Jag läste Naturvetenskap så jag fick ju hålla mig lite inom det ämnet också så det blev lite kemiska formler, bindningar osv samt en intervju med en missbrukare och en hel del rotande i människans uppbyggnad osv.

    Min lärare va så när nöjd på mig när viss utav mina källhänvisningar va websidor som sålde sån här skit. :D
    Arbetet hängde jag upp bla. på gymmet där jag tränar för att alla skulle kunna läsa och förstå bieffekterna
    Försökte mig på att skapa mailkonversationer med fabriker i östländerna som tillverkade steroider osv men det gick inget vidare. Fick startat upp en seriös konversation där jag ville ha reda på deras omkostander, förtjänster osv för att få en verklighetsförankrad ekonomisk synvinkel men alla jag fick tag i hoppade av när jag började ställa lite väl många frågor. :D

    Så gör ett arbete om detta om du känner för det, jag tyckte det va sjukt kul och man kan inte nog dra fram information om dessa preparat och bieffekter.

    Lycka till! :up:

    #647904

    Tror bestämt mitt inlägg ovan förärade mig en ny titel? 8)

    #647905
    Insulinus wrote:
    Mitt projektarbete i trean på gymnasiet va

    Doping – Med inriktning på dess bieffekter och kemiska strukturer/funktioner

    Jag läste Naturvetenskap så jag fick ju hålla mig lite inom det ämnet också så det blev lite kemiska formler, bindningar osv samt en intervju med en missbrukare och en hel del rotande i människans uppbyggnad osv.

    Min lärare va så när nöjd på mig när viss utav mina källhänvisningar va websidor som sålde sån här skit. :D
    Arbetet hängde jag upp bla. på gymmet där jag tränar för att alla skulle kunna läsa och förstå bieffekterna
    Försökte mig på att skapa mailkonversationer med fabriker i östländerna som tillverkade steroider osv men det gick inget vidare. Fick startat upp en seriös konversation där jag ville ha reda på deras omkostander, förtjänster osv för att få en verklighetsförankrad ekonomisk synvinkel men alla jag fick tag i hoppade av när jag började ställa lite väl många frågor. :D

    Så gör ett arbete om detta om du känner för det, jag tyckte det va sjukt kul och man kan inte nog dra fram information om dessa preparat och bieffekter.

    Lycka till! :up:

    exakt det jag har tänkt att göra :) fick du ett MVG som slut betyg?

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 32 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.