PT-utbildning

Home Forums Repan PT-utbildning

  • This topic is empty.
Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • Author
    Posts
  • #70696
    #546074

    Hej!

    Är riktigt sugen på att utbilda mig till personlig tränare men behöver hjälp att välja.

    Är det någon som vet/har en åsikt om utbildningar?

    #546075

    Jag gick SAFE, och jag var väldigt nöjd med den.
    Men jag har heller inte något annat att jämföra med.

    Riktigt rolig utbildning var det iaf.

    #546076

    Har gått PT-school steg 1 och steg 2.
    Mycket bra och mycket lärorikt, men tufft om man saknar utbildning i anatomi.
    Men jag fixade det.

    #546077

    Jag har inte gått någon men det har funkat hyfsat ändå…:)

    #546078
    Arne Persson wrote:
    Jag har inte gått någon men det har funkat hyfsat ändå…:)

    För en gångs skulle håller jag med Arne. Onödigt dyra kurser för vad man får enligt mig. (Utifrån vad jag hört av dem som gått den).

    #546079
    Sid wrote:
    För en gångs skulle håller jag med Arne. Onödigt dyra kurser för vad man får enligt mig. (Utifrån vad jag hört av dem som gått den).

    den? vilken?

    #546080

    min egen erfarenhet säger mig att pt skolans utbildning är väl en av dom få som är seriös.

    vet inget om arnes så kan inte uttala mig, men arne brukar ju inte leverera skit o osanning så den verkar ju lovande o absolut prisvärd för den ringa kostnaden.

    #546081
    PathFinder wrote:
    min egen erfarenhet säger mig att pt skolans utbildning är väl en av dom få som är seriös.

    vet inget om arnes så kan inte uttala mig, men arne brukar ju inte leverera skit o osanning så den verkar ju lovande o absolut prisvärd för den ringa kostnaden.

    Rätta mig om jag har fel, men Arnes utbildningar har väl fokus på Anatomi och träning medan Pt-skolan har mycket annat.
    Funderar på att gå Arnes utbildning nästa år om det blir någon

    #546082
    Vincent Qvarfordt wrote:
    Rätta mig om jag har fel, men Arnes utbildningar har väl fokus på Anatomi och träning medan Pt-skolan har mycket annat.
    Funderar på att gå Arnes utbildning nästa år om det blir någon

    som jag sa, vet inget om arnes utbildning.

    #546083
    PathFinder wrote:
    som jag sa, vet inget om arnes utbildning.

    Jag håller i SKKF¨s instruktörsutbildningar. Dom är mycket billiga men innehållsrika….:).
    Hade just en mkt välbesökt i helgen…

    Nu har jag i och för sig inte hållit utbildningar så länge inom SKKF… bara lite över 20 år…

    #546084
    Arne Persson wrote:
    Jag håller i SKKF¨s instruktörsutbildningar. Dom är mycket billiga men innehållsrika….:).
    Hade just en mkt välbesökt i helgen…

    Nu har jag i och för sig inte hållit utbildningar så länge inom SKKF… bara lite över 20 år…

    Var finns det mer info om de utbildningar du håller i och var anmäler man sig? :)

    #546085
    Sid wrote:
    För en gångs skulle håller jag med Arne. Onödigt dyra kurser för vad man får enligt mig. (Utifrån vad jag hört av dem som gått den).

    Halva grejen är väl att kunna tituelera sig som personlig tränare, tjäna en slant på något spontanjobb, trots att man egentligen inte kan något?

    #546086
    LiveYourDream wrote:
    Var finns det mer info om de utbildningar du håller i och var anmäler man sig? :)

    Det är lite det som är problematiken, Arne är rätt upptagen och slänger ut info någon gång i kvartalet/halvåret när det är dags för en kurs.

    På så sätt förstår jag om många väljer att köra andra PT-kurser som det finns rikligt med information och som körs löpande.

    Ser du min kritiska sida Arne? Fräls oss med din kunskap och kör utbildningar oftare och på andra platser i Sverige än i löddeköping! Höj priset om så är ett måste, tror intresset finns. Detta skulle ju också kunna dra in en ansenlig summa pengar till förbundet så kanske vi kan börja testa på någon tävling också :)

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.