Rätt lurar till träningen.

Home Forums Repan Rätt lurar till träningen.

  • This topic is empty.
Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author
    Posts
  • #79128
    #707909

    Har läst massor av trådar om MP3-spelare för träningen nu, själv har jag varit beroende av mina spelare i över 10 år. Så beroende att om jag upptäcker att mitt bateri är slut och jag inte har extra med mig, går jag hem!
    (Det tar bara 5 min o hämta dem) :)

    MEN, LURARNA är det viktigaste!!!
    Jag sliter lurar på löpande band och just den modellen jag tycker bäst om verkar ha försvnuit från marknaden. Är det någon som sett liknande kan ni ju skriva det…

    De var:
    1.Med båge, UPPE på skallen(inte de modärna som går i nacken, dem måste man vända på när man kör liggande/sittande övningar)
    2. Går in i öronen, så att de stänger ute det mesta av musik-skråltet på gymmet.(oljudet)!
    3. Inte ”pluggar” utan små plattor som trycks in, pluggarna som sluter tätt blir jag knäpp av när svetten rinner in i öronen, klickar o har sig då. Dessutom är pluggar jobbiga att ta in o ut när man ska prata med folk.

    Dessa lurarna hade grymt bra ljud, var lätta att ta ut o in snabbt och vägde ingenting. De fastnade dock i en hiss under ett set latsdrag och lyfte mig bokstavligen i öronen tills sladden gick av… R.I.P.

    Men om ni inte sett sådana här så har ni andra tipps?
    (har provat ett 20-tal…)

    #707910

    Bättre än dessa blir det inte, billiga är de dessutom;

    [img=http://www.elektroni.fi/tuotekuvat/koss%20porta%20pro_p1.jpg]…eller det mer diskreta alternativet, med samma prestanda;[img=http://images.digitalshop.ru/big/k/koss_sporta_pro.jpg]…du får vara hyfsat ifred i sånna här. Jag har haft bägge två, och har för närvarande de senare, och jag kan sitta på morgonbussen och lyssna på panflöjt utan att bli särskilt störd.

    MVH

    #707911

    Hittade du inga större Marcus? :D

    #707912
    Marcus Syvertsen wrote:
    Bättre än dessa blir det inte, billiga är de dessutom;

    …eller det mer diskreta alternativet, med samma prestanda;

    …du får vara hyfsat ifred i sånna här. Jag har haft bägge två, och har för närvarande de senare, och jag kan sitta på morgonbussen och lyssna på panflöjt utan att bli särskilt störd.

    MVH

    Jo, de ser bra ut, men jag tänkte dock först på gymmet, jag har provat lurar av den storleken, säkert inte med samma kvalite dock, men tyvärr pressadess de samman, men mitt huvud imellan, vid axelpressar och åkte av i chinsen… :(

    Edit, ser nu att dessa är ganska platta och verkar har ”puffar” mot huvudet….Kanske kan funka…

    #707913
    jwallin wrote:
    Hittade du inga större Marcus? :D

    Har man små muskler får man kompensera med annat!

    :D

    Jimmy Andersson wrote:
    Jo, de ser bra ut, men jag tänkte dock först på gymmet, jag har provat lurar av den storleken, säkert inte med samma kvalite dock, men tyvärr pressadess de samman, men mitt huvud imellan, vid axelpressar och åkte av i chinsen… :(

    Hur tränar du…? ;)

    MVH

    #707914
    Marcus Syvertsen wrote:
    Hur tränar du…? ;)

    MVH

    Ähe, ganska vilt verkar det som… :|

    #707915

    Jag kör med de första som Marcus visade, de funkar skitbra, visst om man vill vara lite diskret kanske man ska skaffa sig mindre :p Men bra ljud till träningen är underbart:emo-thumb

    #707916

    Som sagt, Koss Porta pro är kanske det bästa alternativet under 500ingen!

    Pluggar når sällan upp till samma ljud…

    Kan annars rekomendera Sannheisers lurar… PX25 tror jag deras ”lillla” heter, värd att checka.

    #707917
    Marcus Syvertsen wrote:
    Bättre än dessa blir det inte, billiga är de dessutom;

    [img=http://www.elektroni.fi/tuotekuvat/koss%20porta%20pro_p1.jpg]…eller det mer diskreta alternativet, med samma prestanda;[img=http://images.digitalshop.ru/big/k/koss_sporta_pro.jpg]…du får vara hyfsat ifred i sånna här. Jag har haft bägge två, och har för närvarande de senare, och jag kan sitta på morgonbussen och lyssna på panflöjt utan att bli särskilt störd.

    MVH

    Dom klart bästa lurarna i den prisklassen! Grymt ljud:up:

    #707918

    Man kanske får ta o prova ett par sådana där ”kossor”! :p
    Saken är den att det oftast är modell högre ljud på gymmet, för att inte säga HÖGT, så kvaliten på ljudet i lurarna spelar mindre roll…

    #707919

    koss portapro är det bästa för samma ljud får man ge upp mot 5k..

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.