Resturang nära Centralstationen

Home Forums Repan Resturang nära Centralstationen

  • This topic is empty.
Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • Author
    Posts
  • #70352
    #522668

    Hejsan alla.
    Det är så att jag ska ner till huvudstaden på måndag med kärringen och handla. Vi ska på på Nordic Light Hotell. Så jag undrar om ni har några tipps på resturanger däromkring.

    Tack på förhand och god fortsättning!

    #522670

    Restaurang Stockholm ([http://www.restaurangstockholm.se/]) gör god mat! Närmare centralstation kommer du inte.

    #522672

    RESTURANG STOCKHOLM har stängt under jul- och nyårshelgen (24/12-3/1) och under trettondagen (6/1)!

    :O

    Några andra förslag?

    #522674

    Då föreslår jag F12

    #522676

    [http://www.tjabbathai.se/]

    Sveriges bästa Thairest. Starkt om Ni inte e vana……

    #522677

    beror väl på vad du ni är ute efter.:Thai, grill, husmans etc? :-)

    #522679

    Vi hinner nog med lite av varje :) Biffen669’s ska vi nog prova!
    Någon grym grill??

    #522681
    Kebbie wrote:
    Vi hinner nog med lite av varje :) Biffen669’s ska vi nog prova!
    Någon grym grill??

    Jepp, Rest. Grill på Drottninggatan 89. Mycket mysig och annorlunda grillrest. Du sitter som i ett ombonat vardagsrum. Väldigt intimt och en upplevelse. Har alla slags grillrätter. Rek starkt…..100m från thairest.

    #522683
    biffen669 wrote:
    Jepp, Rest. Grill på Drottninggatan 89. Mycket mysig och annorlunda grillrest. Du sitter som i ett ombonat vardagsrum. Väldigt intimt och en upplevelse. Har alla slags grillrätter. Rek starkt…..100m från thairest.

    Helt klart en av de bästa restaurangerna i stan. Gillar ni musslor kan jag rekommendera Akkurat vid Slussen.
    Thaimaten är grym på kohphangan nere på söder.

    F12 tror jag tyvärr inte att du blir nöjd med, då det är väldigt speciell mat. Dyrt också, då är Grill mer prisvärt (enligt mig).

    Vill ni bara äta en trevlig lunch kan ni ta er till gamla stan på Vapiano (du gör di negen pizza eller pasta) eller för en riktigt snabb lunch så måste jag rekommendera ”Andy Special” på Pizzeria Nivå i Gamla stan.

    Akva vitt är ju inte många steg från hotellet, om ni vill äta lite finare.

    Utbudet i Sthlm är enormt och det finns något för allas smaker. Men är det något speciellt du är intresserad av kan jag nog rekommendera dig något. Jag har ätit en del på diverse restauranger i vår kära huvudstad. Jag har ju som sagt en förkärlek till mat och älskar att testa nya maträtter.

    #522685

    Grill är trevligt även det. Melker kan sina saker! Koh phangan på Söder är rätt skapligt, min Thaifavorit i Stockholm är dock Phi-Phi Island på Birger Jarlsgatan.

    Säg vad du är ute efter för käk, stämning och prisklass så blir det enklare för oss. :)

    #522687

    Jag är mycket för grill faktiskt.
    Har varit på Zinc grill (stavning) och det stället gillade jag verkligen.
    Prisklass, hmm. Runt 200~ för varmrätt är väll rimligt.

    Stämning spelar ingen roll, roligt att prova nått nytt bara.

    #522689
    Andreaz Engström wrote:
    Helt klart en av de bästa restaurangerna i stan. Gillar ni musslor kan jag rekommendera Akkurat vid Slussen.
    Thaimaten är grym på kohphangan nere på söder.

    F12 tror jag tyvärr inte att du blir nöjd med, då det är väldigt speciell mat. Dyrt också, då är Grill mer prisvärt (enligt mig).

    Vill ni bara äta en trevlig lunch kan ni ta er till gamla stan på Vapiano (du gör di negen pizza eller pasta) eller för en riktigt snabb lunch så måste jag rekommendera ”Andy Special” på Pizzeria Nivå i Gamla stan.

    Akva vitt är ju inte många steg från hotellet, om ni vill äta lite finare.

    Utbudet i Sthlm är enormt och det finns något för allas smaker. Men är det något speciellt du är intresserad av kan jag nog rekommendera dig något. Jag har ätit en del på diverse restauranger i vår kära huvudstad. Jag har ju som sagt en förkärlek till mat och älskar att testa nya maträtter.

    Tack så mycket för informationen Andreaz. En Andy special ska jag verkligen försöka hinna med. Vapiano verkar också trevligt! Ska jag anteckna!

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.