Stava rätt med Firefox 2.0

Home Forums Repan Stava rätt med Firefox 2.0

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • Author
    Posts
  • #86612
    #912010

    HALLELUJA[/b]:yahoo:

    #912011

    felstavningar är väl ändå inget stort problem?
    Problemet är när folk är slarviga och skriver osammanhängande, ogenomtänkt och texter som är omöjliga att förstå.
    Lite dyslexi har väl inte dödat någon?

    #912012
    Robert Svensson wrote:
    Det blir osammanhängande när folk stavar fel.
    Sen är det mycket trevligare när det är rätt stavat.

    +1000.
    Även om jag fortfarande tycker att särskrivningar är det klart hemskaste.

    #912013

    ja tycker d e fett snyggt närman skriver ngt i den hära stilen. Jätte fint e d!!!
    ;) :pop:

    #912014
    Robert Svensson wrote:
    Du har inte installerat det va? (sär skrivningar) :D :D
    Det jag blir trött på är när alla ska förkorta. Tex d var kul

    SMS-sjukan tror jag det kallas!

    #912015
    Robert Svensson wrote:
    Fjortis syndrom vill jag kalla det. För oss som är pro-messare så använder vi T9.

    Vet faktiskt inte vilka man ska irritera sig på.. de som stavar fel, särskriver eller förkortar eller de som påpekar det hela tiden!

    #912016
    Grixon wrote:
    Vet faktiskt inte vilka man ska irritera sig på.. de som stavar fel, särskriver eller förkortar eller de som påpekar det hela tiden!

    Eftersom du undrar så skall jag hjälpa dig.
    Dom som stavar fel.

    #912017
    Robert Svensson wrote:
    Om det är små stavnings fel är ju ingen större grej. Det är heller inte större svårt att installera detta och så har man en perfekt kontroll av sin stavning.

    Stavningsfel, språkfel eller särskrivningar. Whatever. Same shit, different face, same anger.

    Av detta lär vi oss samtidigt att det alltid är riskabelt att:

    Understundom gräva en grop åt andra. Man faller ofta själv däri. Det är såna tillfällen man är glad över sin lättja alternativt förbannar sin enorma arbetsförmåga.

    Kasta pil i egen kuvös alternativt gummibåt.

    Jonglera med tegelstenar i växthus, om man inte tycker att krossat glas är det vackraste som finns.

    #912018
    Jorgen wrote:
    Eftersom du undrar så skall jag hjälpa dig.
    Dom som stavar fel.

    Haha… besserwissrar med humor är förlåtna :emo-thumb

    #912019
    Robert Svensson wrote:
    Det var ju inte alls en peak åt mig.
    Detta är en vuxet forum. Då kan man försöka att skärpa till sig lite. Det är nog många som skulle bli glada om det inte slarvades med skrivningen.
    Du har väl helt enkelt inte hängt här på forumet till den grad att du har märkt allt.
    Chanserna när man starta en tråd och vill ha hjälp om något och dom är fulla av förkortningar osv. Så är dom ganska låg att jag ska orka hjälpa till. Sen förstår jag om det är han eller hennes första inlägg.

    Nej, det var inte menat så!
    Jag personligen har inte så lätt med stavningen, jag har verkligen fått kämpa för att lära mig! Och när folk klankar ner på hur man skriver när man verkligen har försökt är faktiskt ganska jobbigt!
    Sen är det en halt annan sak om någon bara är allmänt skitslarvig och skriver fel bara för att dom inte bryr sig… då är det befogad kritik!
    Ett stavningsprogram är ett perfekt redskap, så jag ber om ursäkt om det verkar som om jag tyckte det var en dum idé. Det enda jag inte tyckte om var sättet du presenterade det på, men du var kanske bara slarvig i din formulering ;)
    MVH

    #912020
    Grixon wrote:
    Sen är det en halt annan sak om någon bara är allmänt skitslarvig och skriver fel bara för att dom inte bryr sig… då är det befogad kritik!

    Det är just dom som jag riktar mig mot.
    Att folk stavar fel är ingen fara, det gör jag själv titt som tätt.

    Grixon wrote:
    Haha… besserwissrar med humor är förlåtna :up:

    Haha, tack. :)

    #912021

    Det blir mycket fel men jag skriver fort ;)

    #912022

    Äh det mest irriterande är alla som är så sjukt lata och inte orkar skriva hela ord som exempelvis skriver ”lr” istället för eller…….

    //Stefan

    #912023

    Att formulera en hyfsat begriplig mening visar på respekt för de människor man kommunicerar med.

    Att använda lunarsvenska är raka motsatsen till detta anser jag.

    Robert: Ett mycket bra initiativ från din sida.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.