Störande grannar!

Home Forums Repan Störande grannar!

  • This topic is empty.
Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author
    Posts
  • #71561
    #563950

    Hej

    Jo det är så här att jag har två grannar (en kille i 23 år åldern och en äldre man som är i ca 60års ålder)

    Jag har under 6 månader mer eller mindre hela tiden stört mig på dess två grannar. Det är allt i från hög musik på dagarna. Såpass högt så vanligt tv tittande inte är möjligt..det är lönlöst att ta det lungt och vila om man har migrän eller nått sånt..det går inte att ha en lugn hemma kväll.. Killen som spelar musik under dagarna är också en natt människa, så han håller på och bökar på natterna, iofs inget fel med det om man kan göra det tyst så man inte stör. Men det smäller i dörrar och smälls igen skåpsluckor osv vilket gör det omöjligt att sova. (Detta är inte ibland utan nästan alltid!) Tv tittande är också vanligt under nätterna, Den äldre mannen brukar också ha på sin tv på nätterna. (Ljud nivån är ofta så hög att det låter som om någon står och viskar mitt i mitt vardagsrum!..

    Den äldre männen har också en vana att smälla igen sin ytterdörr när han gör till jobbet ca 05:00..ingen fråga om att göra det lungt och fint.

    Jag har pratat med båda grannarna, 60 åringen har jag sagt till en gång..han har bättrat sig men det låter ibland högt från honom ändå. 23åringen å andra sidan..honom har jag personligen pratat med 5ggr han sänker en smula under dagen eller kanske ett par dagar om jag har tur..sen trappar han upp igen. Jag har kontaktat min hyresvärd och Störningsjouren vid MÅNGA tillfällen..dom hör inget utanför hans dörr säger dom som anses vara störande. Hyresgästföreningen kan inget göra säger dom då jag inte har bevis…detta trots att alla grannar har skrivit under på ett papper om att dom är störande.

    Vad f*n ska man ta sig till? jag kan räkna nättarna jag har sovit rakt igenom utan att ha blivt väkt på mina fingrar! och jag har bott här i som sagt 6månader

    Jag sitter just nu och lyssnar på några nyher av något slag ifrån 60åringen…att hammra i väggen gör bara ont i händerna..han bryr sig inte..

    Hur tusan ska jag lösa det här?

    -Daniel

    #563951

    Döda dem.

    #563952

    om du inte vill döda dem så välj boende efter dina krav. det gjorde jag. några km från närmsta väg och likaså till närmsta granne.

    #563953

    * Flytta en lägenhet bort inom samma hus om det är möjligt. (Fast det är klart bättre att lösa problemen än att behöva fly ifrån dem)

    * Bitumenmatta på golvet (extremfall men det bör verkligen funka) :)

    * Tjöta, tjöta, tjöta på hyresgästföreningen eller störningsjouren tills du är nöjd. Tjöt funkar men det tar lite tid och kräver en hel del tålamod.

    #563954

    Spy i en påse, platta till den och frys ner den. Sen skickar du in ”pizzan” genom brevinkastet. Om du vill jävlas bara.

    Eller ja, döda dem.

    #563955

    Detta kan ju inte vara lagligt.

    Har inte farbror Blå någonting att säga om saken?

    #563956

    Funderar på att ringa Polisen imorgon om det är samma i natt:O

    #563957
    Per Grunditz wrote:
    Spy i en påse, platta till den och frys ner den. Sen skickar du in ”pizzan” genom brevinkastet.

    Fan det bästa tipset någonsin ju! Seriöst måste jag säga att det var riktigt grym uppfinningsrikedom… :emo-thumb Hardcore Hahaha!

    #563958

    Vad jag vet måste hyresvärden få in papper/bevis från det väktarbolag som blir kontaktade angående störning för att eventuell hot om vräkning ska kunna ske från deras sida (3 störningstillfällen om jag minns rätt). Om inte annat filma grannens dörr med dörrnamnet och få med oväsendet på film. Polisen kan inte göra så mycket om det inte stör ordningen? Polisen sa åt mig att kontakta väktarbolaget iaf (har haft exakt samma problem). Om ingen bättring sker borde hyresvärden kunna kompensera dig på nåt sätt? Erbjuda dig en likvärdig bostad nån annanstans eller som i mitt fall annullera uppsägningstiden eftersom jag krokna totalt.

    Ps. Googla på ”Stinkbomb” ….

    #563959

    Tre ord… ”Bajs i brevlåda”, ’nough said.

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.