SVT och SR

Home Forums Repan SVT och SR

  • This topic is empty.
Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • Author
    Posts
  • #70841
    #548039

    Vad tycker ni egentligen om SVT och SR? Har ända sen jag var liten alltid fått den bild att de mestadels tilltalar en äldre publik och målgrupp, med undantag för typ Disneydags :p Men på senare verkar de ju ändå försöka nå ut till en bredare målgrupp med flera SVT-kanaler. Verkar ju som att pengarna man betalar för TV-avgiften äntligen gör någonting bra, eller vad säger ni andra?

    #548040

    Är det kvalitet man vill ha och är grymt trött på reklamavbrott eller klonade reklamradiopratare som gaggar om ingenting så är valet givet. Likaså i det motsatta fallet…

    #548041

    Jag har ungefär en babiljon kanaler, och ändå slutar det med att jag tittar på SVT. Det måste betyda någonting…

    #548042

    Hela sommaren har jag kollat på repriser från SVT och lyssnat på Sommarpratare från arkivet. Hemma har jag bara SVT 1 och 2, SVT 24, Kunskapskanalen samt TV 4. Det enda jag vill se kan jag se där i stort sett.

    För tillfället befinner jag mig hos morsan och farsan med massor av kanaler men precis som Gettodachoppa slutar det med SVT:s program.

    #548043

    Jag som njuter av att se dåligt regisserade amerikanska program på MTV kollar sällan på SVT. Det är dock guld värt att slippa reklamen.

    Deras sportsändning är bra mycket bättre än övriga konkurrenters också.

    #548044
    Gustaf Lindberg wrote:
    Jag som njuter av att se dåligt regisserade amerikanska program på MTV kollar sällan på SVT.

    Ytterligare ett inlägg som konstaterar att kvalitén finns på SVT och skiten hittar man annorstädes.:D

    #548045
    Eddie Vedder wrote:
    Hela sommaren har jag kollat på repriser från SVT och lyssnat på Sommarpratare från arkivet. Hemma har jag bara SVT 1 och 2, SVT 24, Kunskapskanalen samt TV 4. Det enda jag vill se kan jag se där i stort sett.

    För tillfället befinner jag mig hos morsan och farsan med massor av kanaler men precis som Gettodachoppa slutar det med SVT:s program.

    Du borde ha 6:an och Access TV också. De är också fria kanaler på marknätet.

    #548046
    Ludwig wrote:
    Du borde ha 6:an och Access TV också. De är också fria kanaler på marknätet.

    Jag har faktiskt sökt efter de kanalerna hemma i Uppsala. Här hos morsan och farsan finns en TV med enbart standardutbud och där har vi kanalerna du nämner.

    Jag blev sjukt förvånad när jag såg det i somras och gjorde direkt en kanalsökning när jag återvänt hem till Uppsala. Men icke.

    Nu är det ju skitkanaler förvisso men 6:an visar ju The Simpsons och vissa fotbollmatcher. Det skulle jag gärna vilja se iofs.:)

    #548047

    Bra om båda.

    #548048

    Jag tycker att det mesta som visas på TV är ointressant tyvärr. Det är sällan jag fastnar vid något när jag zappar igenom alla kanalerna. Det känns som att det finns tusen serier på alla kanaler och jag har inte följt med i en enda av dem. Det är bara en massa fotomodeller i sjukhusuniformer varenda gång jag slår på TV´n.

    Vissa sitcoms brukar jag dock titta på. Two & Half Men, Simpsons och Seinfeld tillhör dem jag brukar stanna upp vid. Fyrans nyheter samt Nyhetsmorgon tittar jag alltid på. Är det filmer jag vill se så kollar jag också.

    SVT visar en hel del intressanta program. Det känns skönt att titta på ett SVT program för att det aldrig blir några avbrott för reklam.

    Annars hittar jag hellre på något annat som att läsa, gå en promenad, lyssna på musik, sen en DVD eller spela lite PS3.

    #548049

    Svt och SR är bäst! Länge leve public service!!!

    #548050
    Janpeter Sangborn wrote:
    Är det kvalitet man vill ha och är grymt trött på reklamavbrott eller klonade reklamradiopratare som gaggar om ingenting så är valet givet. Likaså i det motsatta fallet…

    :up: P3 regerar.

    Mammas nya kille…. ;)

    #548051

    Jag har bara kanal 1,2,4 och kanal 6. Kollar ALDRIG på tv, slöseri med tid då man inte kan bestämma när man vill se saker eller vad som ska visas, så jag brukar ladda ner (lagligt) det jag vill se.

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.