Tips på ljudböcker

Home Forums Repan Tips på ljudböcker

  • This topic is empty.
Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • Author
    Posts
  • #65641
    #456499

    Mors!

    Tänkte om att det vore trevligt med en tråd där man kan tipsa varandra om bra ljudböcker. Nu är det ju förbjudet att prata nedladdning av upphovsrättsskyddat material på BODY, eftersom att PIRATKOPIERING ÄR ETT BROTT OCH SÅNT SKIT HÅLLER VI INTE PÅ MED HÄR HAR JAG SAGT! Men bortsett från det, så kommer här en lista med böcker man kan gå och låna på biblioteket eller hitta kvarglömda på bussen. Hahaha.

    Min topp tre:

    1. ”The Dirt” – Mötley Crües biografi.
    2: ”El Choco” – Berättelse om en svensk kille på fängelsevistelse i Bolivia.
    3: ”Att älska som en porrstjärna” – Jenna Jamesons självbiografi.

    // Edit; Marcus ;)

    #456500

    Vart kan man ladda ner ”Att älska som en porrstjärna” någonstans som ljudbok

    #456501

    David Eddings serie The Belgariad är kanon bra, mycket bra om det är första gången man testar fantasy. Men även om man är en riktig nörd.. Som jag :D

    #456502

    ”Vart man kan ladda ner dom” ?

    Tror inte länkar är tillåtet här, men om du tänker efter riktigt mycket kanske du kommer på namnet till en svensk fildelningssida som har fått ganska mycket publicitet. Tänk på bara

    #456503

    Ljudböcker finns även att köpa online :emo-thumb

    Lars Keplers böcker är bra… Hypnotisören och Paganinikontraktet.
    Sen har du ju Liam Norberg ”Insidan” och David Larsson ”Jag är wanted”.

    #456504
    Vandraren wrote:
    ”Vart man kan ladda ner dom” ?

    Tror inte länkar är tillåtet här, men om du tänker efter riktigt mycket kanske du kommer på namnet till en svensk fildelningssida som har fått ganska mycket publicitet. Tänk på bara

    Ja vi håller oss ifrån länkarna – och som tur är hindrar min invandrarsvenska mig från att greppa eventuella ledtrådar i ordvitsform;)

    Jag borde väl rekommendera någon ljudbok också när jag ändå är i farten hmm..

    Nassim Taleb – Fooled by Randomness – The Hidden Role of Chance in Life and in the Markets

    och

    Malcolm Gladwell – Outliers – The Story of Success

    Båda är klart värda att lyssna på:up:

    #456505

    Artemis Fowl serien kanske kan intressera de lite yngre, helt underbar uppläsare med

    #456506

    Kan varmt rekommendera boken Shantaram, skriven av Gregory David Roberts. Lång är den oxå så den räcker till många långa morgonpromenader :)

    #456507
    Vandraren wrote:
    ”Vart man kan ladda ner dom” ?

    Tror inte länkar är tillåtet här, men om du tänker efter riktigt mycket kanske du kommer på namnet till en svensk fildelningssida som har fått ganska mycket publicitet. Tänk på bara

    Jag vet vilken du menar jag är inte efterbliven, men jag menade specifikt ljudboken ”Att älska som en porrstjärna” fanns tyvärr inte på någon torrent sida

    Men nu kan jag låta lite efterbliven men kan man låna ljudböcker på bibloteket? Har inte vart där sedan, typ aldrig:)

    #456508

    Någon som är sjukt bra på att läsa in ljudböcker är Stephen Fry! Han har läst in Harry Potter-böckerna bland annat.

    En som är totalt värdelös på att läsa in ljudböcker är Jan Guillou. Jag lyssnade på Ondskan och han riktigt förstörde boken. Hur kan man förstöra sin egen bok så?

    #456509
    Kalmaren wrote:
    Jag vet vilken du menar jag är inte efterbliven, men jag menade specifikt ljudboken ”Att älska som en porrstjärna” fanns tyvärr inte på någon torrent sida

    Men nu kan jag låta lite efterbliven men kan man låna ljudböcker på bibloteket? Har inte vart där sedan, typ aldrig:)

    I Stockholm finns tjänsten att låna ljudböcker (dock bara som streamade filer): [http://biblioteket.se/]

    Quote:
    Kan jag ladda ned e-böcker till min dator?

    Ja, det kan du göra. Vi lånar ut e-böcker och du kan antingen ladda ned dessa eller lyssna på e-ljudböcker via Internet. Tyvärr kan du inte låna och ladda ned ljudböcker eftersom vi inte har rätt att låna ut ljudböcker som nedladdningsbara ljudfiler.

    #456510

    Conn Iggulden har skrivit två serier som är riktigt bra!

    Fyra böcker om Julius Caesars födelse till död, långa men bra.

    • Roms portar (2003)
    • Kungars död (2004)
    • Svärdens fält (2005)
    • Krigets gudar (2006)

    Nu skriver han om Djingis och Kublai Khan.

    • Stäppens krigare (2007)
    • Bågens mästare (2008)
    • Bergens väktare (2009)

    Har läst de tre första böcker, den fjärde kommer ut i höst, och dom är också riktigt bra.

    Har dock bara hört serien om Julius Caesar på ljudbok men har för mig att det var en bra uppläsare, kommer dom inte ihåg vem som läste.

    #456511
    Jonas_G wrote:
    Conn Iggulden har skrivit två serier som är riktigt bra!

    Fyra böcker om Julius Caesars födelse till död, långa men bra.

    • Roms portar (2003)
    • Kungars död (2004)
    • Svärdens fält (2005)
    • Krigets gudar (2006)

    Nu skriver han om Djingis och Kublai Khan.

    • Stäppens krigare (2007)
    • Bågens mästare (2008)
    • Bergens väktare (2009)

    Har läst de tre första böcker, den fjärde kommer ut i höst, och dom är också riktigt bra.

    Har dock bara hört serien om Julius Caesar på ljudbok men har för mig att det var en bra uppläsare, kommer dom inte ihåg vem som läste.

    Riktigt bra och läsvärda (lyssnigsvänliga)

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.