Utbildning inom hälsa och träning

Home Forums Repan Utbildning inom hälsa och träning

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 18 total)
  • Author
    Posts
  • #545611

    Finns säkert trådar inom det här redan men ställer frågan i alla fall.
    Om man är intresserad av att bli personlig tränare, gyminstruktör osv, vilken utbildning ska man satsa på? Är inte jätte intresserad av att läsa på högskola utan mer om det finns kurser man kan gå. Någon som har erfarenhet här och har något tips till mig?

    Tack på förhand! :)

    #70663
    #545612

    Enligt mig är PT School i sthlm helt klart bäst

    #545613
    Mathew_06002 wrote:
    Enligt mig är PT School i sthlm helt klart bäst

    Varför då?

    #545614

    Så blir du PT: [https://www.body.se/content/traning/artikel.asp?CID=1925]

    Quote:
    Arbetsmarknaden för Personliga Tränare (PT) ser ljus ut. Men hur går man då till väga om man har andras form som sitt kall? Frukta inte, BODY är din svävarbåt i PT-träsket!

    Artikeln ursprungligen publicerad i BODY Magazine nr 269 / 10-2006.

    #545615

    De finns S.A.F.E, The Academy och eleiko har endel utbildningar. Har själv gått safe-styrketräningsinstruktörskurs. Man blir ingen jätteduktigt instruktör av safe, men de funkar om du ska jobba som gyminstruktör och bara visa inställningar på maskiner och lättare övningar med fria vikter.

    #545616

    Jag måste då nämna den utbildningen jag sökt in till för hösten. Den ger dig träningslära på djupet, med allt ifrån minsta cellen i kroppen upp till hur huden töjs. Ger även kurser i ledarskap och coaching samt hur du startar eget och självklart en hel del kostlära.
    Förvisso är den en 3-årig heltidsutbildning men du får verkligen med allt. Inklusive en hel del praktik på Eleiko.

    [http://www.hh.se/utbildning/hittautbildning/sokprogrameftersektion.3401.html?url=752680950%2Fse_proxy%2Futb_program.asp%3FPtKod%3DNGBIF09h&sv.url=12.3e6aa0ee11663924bae800029547]

    #545617
    Insulinus wrote:
    Jag måste då nämna den utbildningen jag sökt in till för hösten. Den ger dig träningslära på djupet, med allt ifrån minsta cellen i kroppen upp till hur huden töjs. Ger även kurser i ledarskap och coaching samt hur du startar eget och självklart en hel del kostlära.
    Förvisso är den en 3-årig heltidsutbildning men du får verkligen med allt. Inklusive en hel del praktik på Eleiko.

    [http://www.hh.se/utbildning/hittautbildning/sokprogrameftersektion.3401.html?url=752680950%2Fse_proxy%2Futb_program.asp%3FPtKod%3DNGBIF09h&sv.url=12.3e6aa0ee11663924bae800029547]

    Har två kompisar som går där nu, de gillar den skarpt :up:

    #545618
    Insulinus wrote:
    Jag måste då nämna den utbildningen jag sökt in till för hösten. Den ger dig träningslära på djupet, med allt ifrån minsta cellen i kroppen upp till hur huden töjs. Ger även kurser i ledarskap och coaching samt hur du startar eget och självklart en hel del kostlära.
    Förvisso är den en 3-årig heltidsutbildning men du får verkligen med allt. Inklusive en hel del praktik på Eleiko.

    [http://www.hh.se/utbildning/hittautbildning/sokprogrameftersektion.3401.html?url=752680950%2Fse_proxy%2Futb_program.asp%3FPtKod%3DNGBIF09h&sv.url=12.3e6aa0ee11663924bae800029547]

    Kursen verkar ju helt kanonbra!!! Men Halmstad? :( Finns det inga liknande, lika bra kurser, i Stockholmsområdet? Jag bor ju mitt i gröten.. Men jävlar så intressant det verkar!

    #545619
    Finalexp wrote:
    Kursen verkar ju helt kanonbra!!! Men Halmstad? :( Finns det inga liknande, lika bra kurser, i Stockholmsområdet? Jag bor ju mitt i gröten.. Men jävlar så intressant det verkar!

    Tro mig, jag hade inte önskat något annat än att den skulle finnas på fler ställen i Sverige. Hade den funnits i Göteborg hade jag sluppit väldigt mycket extrajobb med att hyra ut min villa, söka ny bostad, krångla med banker och försäkringsbolag m.m m.m…

    Men tyvärr finns den bara i Halmstad, kursen i sig har bara funnits i 3-4 år och förra året byggde de en helt ny träningsanläggning vid högskolan där en stor del utav utbildningen ligger. :D

    #545620
    Insulinus wrote:
    Tro mig, jag hade inte önskat något annat än att den skulle finnas på fler ställen i Sverige. Hade den funnits i Göteborg hade jag sluppit väldigt mycket extrajobb med att hyra ut min villa, söka ny bostad, krångla med banker och försäkringsbolag m.m m.m…

    Men tyvärr finns den bara i Halmstad, kursen i sig har bara funnits i 3-4 år och förra året byggde de en helt ny träningsanläggning vid högskolan där en stor del utav utbildningen ligger. :D

    Kan du inte pendla till Halmstad från Göteborg?

    #545621
    mikaelj wrote:
    Kan du inte pendla till Halmstad från Göteborg?

    Nja, jag har 5 mil ner till Göteborg så dit hade jag kunnat pendla men till halmstad har jag 20 mil så det är lite väl långt att åka 40 mil/dag. Pendla hem på helgerna är väl inga bekymmer men inte varje dag direkt.. :D

    #545622
    Insulinus wrote:
    Jag måste då nämna den utbildningen jag sökt in till för hösten. Den ger dig träningslära på djupet, med allt ifrån minsta cellen i kroppen upp till hur huden töjs. Ger även kurser i ledarskap och coaching samt hur du startar eget och självklart en hel del kostlära.
    Förvisso är den en 3-årig heltidsutbildning men du får verkligen med allt. Inklusive en hel del praktik på Eleiko.

    [http://www.hh.se/utbildning/hittautbildning/sokprogrameftersektion.3401.html?url=752680950%2Fse_proxy%2Futb_program.asp%3FPtKod%3DNGBIF09h&sv.url=12.3e6aa0ee11663924bae800029547]

    Det där värkar väldigt intressant tack för länken :)

    #545623
    peky wrote:
    Det där värkar väldigt intressant tack för länken :)

    Så länge du låter bli att söka in till HT09 terminen så är jag nöjd. Ju mindre konkurrens desto bättre för mig.. .:D

    #545624
    Insulinus wrote:
    Så länge du låter bli att söka in till HT09 terminen så är jag nöjd. Ju mindre konkurrens desto bättre för mig.. .:D

    Du kan vara lugn jag söker inte i år möjligen nästa år 8)

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 18 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.