vad är värst?

Home Forums Repan vad är värst?

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 29 total)
  • Author
    Posts
  • #912897

    vad är värst av att att bli bedragen av sin partner eller dumpad av densamme?

    #86680
    #912898
    gosh wrote:
    vad är värst av att att bli bedragen av sin partner eller dumpad av densamme?

    Bedragen skulle lätt vara det värsta. Att någon lämnar ett förhållande som inte fungerar är förståeligt men att bedra någon och svika deras förtroende är lågt. Skulle aldrig kunna lita på någon som bedrog mig och skulle därför göra slut på en gång om jag fick reda på det. Förtroende är det viktigaste i ett förhållande, utan det så kan inte förhållandet lyckas.

    #912899

    Bedragen.. att man blir lämnad finns det alltid en orsak till.. även om man själv inte ser den. man är alltid 2 om varje problem..

    men skulle äns partner bedra än.. finns det ingen i världen som skulle kunna ge mig en bra förklaring så att jag skulle kunna godta det denne gjorde..

    jag har riktigt svårt att lita på folk.. litar i princip inte på någon.. så att den dagen jag får ett seriöst förhållande där jag vågat mig till att lita på personen till fullo och den personen bedrar mig.. kommer nog blir sista dagen jag någonsin vågar lita på någon igen..

    #912900

    ja…klurig fråga…

    Värst måste ju vara att bli lämnad för att hon har bedragit dig och flyttar ihop med den andra…

    #912901
    gosh wrote:
    vad är värst av att att bli bedragen av sin partner eller dumpad av densamme?

    Inget av dem för vem vill ha en tjej som inte är nöjd med en och är de inte det så är det bara bra att de lämnar en:nod
    Se det som med en träningspartner Gosh en dålig sådan vill man bara bli av he he:up:

    #912902

    Men om man tycker riktigt mycket om en person och denna gör slut, då kan det eventuellt ta lång tid innan man kommer över personen.

    Om densamme bedrar en så blir den bedragne förbannad och kanske har lättare och glömma samt gör slut själv. Risken där är bitterhet.

    Vad är värst om man ser till de komplikationer som offret kommer få utstå?

    Vad som är moraliskt mest rätt är ju solklart däremot

    #912903
    gosh wrote:
    Men om man tycker riktigt mycket om en person och denna gör slut, då kan det eventuellt ta lång tid innan man kommer över personen.

    Om densamme bedrar en så blir den bedragne förbannad och kanske har lättare och glömma samt gör slut själv. Risken där är bitterhet.

    Vad är värst om man ser till de komplikationer som offret kommer få utstå?

    Vad som är moraliskt mest rätt är ju solklart däremot

    risken är inte bitterhet.. risken är att man gör något man ångrar.. som du sen kommer dras med hela livet.. ett misshandelsfall eller dylikt… dock inte på tjejen som bedrar.. utan på killen hon bedrog än med.. ja det är fel.. killen visste kanske inget.. men nån måste man ju ta ut sin ilska på :)

    #912904
    sebbeboy wrote:
    men nån måste man ju ta ut sin ilska på :)

    Gå på en stubbe istället och lär dig ta en förlust

    #912905
    gosh wrote:
    vad är värst av att att bli bedragen av sin partner eller dumpad av densamme?

    vaddå har du blivit nygligen dumpad eller :(

    #912906
    gosh wrote:
    Gå på en stubbe istället och lär dig ta en förlust

    mja.. varför skall man lära sig ta skit ? tar du skit en gång.. tar man det en gång till.. tillslut har alla trampat på dig.. bättre att stå upp å sätta stop för skiten :nod

    #912907
    sebbeboy wrote:
    mja.. varför skall man lära sig ta skit ? tar du skit en gång.. tar man det en gång till.. tillslut har alla trampat på dig.. bättre att stå upp å sätta stop för skiten :nod

    OM det vore möjligt att ta sånt här på ett coolt sätt, vore väl det allra coolaste att INTE agera som en neanderthalare? Att bli bedragen, men enbart kommentera det med något i stil med: ”Jaja, du får berätta mer sen, nu måste jag gå och skita.” Därmed påstår jag inte att jag själv skulle kunna göra det. Men jag går hellre lös på en stubbe än en oskyldig snubbe.

    Om topic: Bedragen är helt klart värst i min bok, med tanke på delayed damages. Alla frågor som man troligen inte får besvarade (varför, hur länge har det pågått, är jag dum i hela huvudet, vad säger alla runt om etc), sårad självkänsla etc. Med åren tror jag sånt överväger behovet av att slå nån på käften. När käften är slagen, kvarstår ju trots allt sveket med allt som därtill hör och det enda som förändrats är att jag fått ett misshandelsåtal att brottas med.

    #912908
    gosh wrote:
    Men om man tycker riktigt mycket om en person och denna gör slut, då kan det eventuellt ta lång tid innan man kommer över personen.

    Om densamme bedrar en så blir den bedragne förbannad och kanske har lättare och glömma samt gör slut själv. Risken där är bitterhet.

    Vad är värst om man ser till de komplikationer som offret kommer få utstå?

    Vad som är moraliskt mest rätt är ju solklart däremot

    Värst kortsiktigt är helt klart att bli bedragen. Med lite perspektiv kanske man skulle tänka att hon var ett j**** luder ändå som inte var nåt att ha, vilket skulle göra att man lättare kom över henne. Men frågan är om man inte skulle vara så bitter efteråt att det skulle gå ut över framtida förhållanden också…

    #912909
    Janpeter Sangborn wrote:
    OM det vore möjligt att ta sånt här på ett coolt sätt, vore väl det allra coolaste att INTE agera som en neanderthalare? Att bli bedragen, men enbart kommentera det med något i stil med: ”Jaja, du får berätta mer sen, nu måste jag gå och skita.” Därmed påstår jag inte att jag själv skulle kunna göra det. Men jag går hellre lös på en stubbe än en oskyldig snubbe.

    Funkar helt klart bäst att vara cool och iskall, även fast det kan vara grymt frestande att slinta som en vanlig människa. Angående topicen så skulle säger jag nog att bli bedragen är värst, eller iofs… kanske beror på hur/varför man blir dumpad också.

    #912910

    många verkar svara utifrån korta förhållanden. men om man varit gift i 25 år har 3 millar i gemensamt lån, barn, hund och hela skiten. och du en vackar dag klampar in och tar henne på bar gärning mitt i akten när hon tror att du ska vara på jobbet eller liknande.

    ponera att hon sedan erkänner att detta pågått precis lika länge som ni har varit tillsammans, förlovade och gifta.. t.o.m innan barnen kom. med samma karl, varje gång du själv jobbade natt eller eftermiddagspass och att ett av barnen inte va ditt trots du trott det i 25 år.

    vad hade du gjort då?

    Detta har hänt min arbetskamrat. när jag fick höra detta så hade jag samma dag läst om ett fall om hustrumisshandel och reagerat som fasen och tänkt. hur fasen kan man slå sin fru? hur kan man bli så arg? men efter han berättat hela storyn så kan man ju iaf förstå (inte försvara! missförstå mig inte!) att det kan brinna i huvudet på en när man klampar in i sovrummet som han gjorde och fick detta beskedet rakt i ansiktet. även den lugnaste hade nog kunnat mörda där…

    ett annat kännt fall här i bygden är en kille som klämmde fel dam. han flög upp ur sängen när dörren for upp och mannen i huset stod framför honom med hagelbössan. han fick ett skott från 2 meter rakt i knäet. mannen som sköt blev inlåst och ”offret” blir aldrig riktig i benet igen. så man ska vara försiktig ;-)

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 29 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.