Vad menas med 50 procent av heltidsstudier?

Home Forums Repan Vad menas med 50 procent av heltidsstudier?

  • This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Posts
  • #65276
    #453680

    Har man rätt till A-kasseersättning om man t.ex skall gå en ordningsvaktsutbildning under 10 dagar?
    Eller anses det som heltidsstudier?

    Jag menar jag tycker inte att 10 dagars studier kommer att påverka mina möjligheter att stå till arbetsmarknades förfogande och söka jobb direkt. Och om man nu sen skulle ha turen i oturen att få ett jobb erbjudande under dessa 10 dagar och arbetsgivaren vill att du skall börja arbeta direkt (vilket väl är ganska orealistiskt) så får man väl avsluta kursen i värsta fall.

    Sen skulle A-kassa ens märka att man går en ordningsvaktsutbildning under 10dagar? Anmäls alla utbildningar som man går automatiskt till sin A-kassa eller hur fungerar det egentligen?

    Ja…jag skall kolla upp detta med min A-kassa men deras telefontid är till kl 16 så jag får ringa dit först i morgon och fråga därför undrar jag om det är någon här på Body som redan nu vet.

    Tacksam för svar! :)

    #453681

    Kom igen nu för fan…någon som kan ge svar?

    #453682

    Om det e du som betalar kursen så e det la skitsamma. Eller får du bidrag av något slag för att gå den ?

    Får du inget bidrag för att gå kursen så e det la bara att fortsätta stämpla. Hade jag gjort utan att skämmas

    #453683

    Vet inte om mitt svar kan säga så mycket men jag försöker.

    När man pluggar 20 veckor per termin är det heltid. 10 veckor är deltid och så vidare. Eftersom att utbildningen endast är 10 dagar så är det nog ingen fara alls så länge du inte får betalt för att gå den eller kan söka bidrag för att gå kursen. Så länge den inte är inkomstinbringande så är det inga problem har jag för mig.

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.