Vinterjacka 2010

Home Forums Repan Vinterjacka 2010

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 16 total)
  • Author
    Posts
  • #65614
    #455680

    Fjällräven!

    #455681

    Kör på en Everest dunparkas, har en själv och de är grymt sköna! :up:

    #455682

    Kan rekommendera The North Face jackor. Köpte en i fjol och är sjukt nöjd. Snygg och framför allt riktigt varm!

    Canada Goose var ju ”inne” för 3-4 år sen, känns rätt lame nu faktiskt:p

    #455683

    Min Peak Performance har hängt med i 5-6 år och är fortfarande i bra skick så vill du ha en jacka under lång tid så satsa på en lite dyrare som håller…. Sen kan jag hålla med om att det är kul att byta ibland också, för det tar några år innan du känner att du kan slänga en dyrare jacka just för att den var dyr.. :)

    Men min Peak har motstått vind, ösregn, snöstormar, 3 skidsemestrar + ett x antal fyllor men klarat sig bra ändå.. :D

    #455684

    Hahaha, ”kan tänka mig att lägga en hel del så länge den håller mig varm”, resonemang om Canada Goose, och sen ”hoppas komma undan för 2k”.

    Full koll där! :D

    Jag hade för övrigt en Canada Goose Air Force förut, den kortare modellen med fårull på en pilotkrage istället för huva och kanin-skit eller vad det nu är för djur på. Någon djävla präriehund, jag vet inte. Den var stor som en vanlig höstjacka och inte särskilt tjock, men trots -25 grader kunde jag gå med ett linne under skiten och nästan svettas om jag var för aktiv. VANSINNIGT varm jacka. Skönt som fan om man hatar att frysa.

    Så där kan jag iaf intyga att det är bra skit, om man bortser från det faktum att det är hög stöldrisk på just det märket, och att det tyvärr har lite dålig stämpel vilket är synd också. Men för den som skiter i vilket så kommer man fan inte frysa iaf.

    #455685

    min GASP limited edition 2008 är så j-kla varm att man kan ha den i typ -30 grader…
    hoppas det kommer någon sådan igen….

    #455686

    Vad går en Canada Goose på?

    #455687
    Per Grunditz wrote:
    Vad går en Canada Goose på?

    Typ 6000kr tror jag.

    #455688
    Per Grunditz wrote:
    Vad går en Canada Goose på?
    Thinkbig wrote:
    Typ 6000kr tror jag.

    Mellan 5 och typ 12,000kr beroende på modell. Fast de värsta asen är inte direkt något man går runt i på stan, det är mer överlevnadsgrejer. Finns till och med någon modell med inbyggda värmeslingor och batterier och skit har jag för mig. Overaller och prylar.

    Men de vanligaste jackorna kostar mellan 5 och 8,000kr. Därav stöldvänligheten, alldeles för enkla att sälja på t.ex. blocket, så man kan inte hänga ifrån sig en sådan hur som helst. Vilket man iofs inte ska göra med något annat heller som kostar så mycket.

    #455689

    Bor man som jag, relativt högt upp i Sverige (kanske även ännu längre upp) så blir jackor som Canada Goose mer eller mindre livsnödvändigt pga den enorma kylan när det kryper uppemot 35-38 grader kallt.

    #455690

    Kevin S gör riktigt varma och sköna jackor!

    #455691

    Köpte en bra jacka 1997. Tog körkort -00 så sen den dagen har man ju inte behövt någon jacka här i skåne. :-)

    En mössa och långärmad tröja kommer man långt med :-)

    #455692

    Här finns lite modeller ifrån CG [http://www.canada-goose.com/products-2/arctic_down_collection/mens_arctic_down/]

    Köpte min 2000 på gamla Sea Life och den håller fortfarande stilen, den är grymt skön och bra, det är få jackor som kan konkurrera.
    Men som MS sa så har den fått lite dåligt rykte och är stöldbegärlig, men de som håller till på detta forum borde kunna försvara sin jacka ;)

    Till årets vintersäsong så har jag sett att FillipaK har snygga vinterjackor.

    #455693
    J.v.K wrote:
    haha :D jo fick en smärre chock :P har inte de pengarna att lägga på en jacka direkt :P blir väl någon B-jacka från stadium. lol!

    everest parkasen för 1999 kommer du riktigt långt med! :)

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 16 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.