Watchmen – film efter serietidningen

Home Forums Repan Watchmen – film efter serietidningen

  • This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Posts
  • #65294
    #453720

    Alan Moores mästerverk är det bästa som någonsin gjorts i superhjältegenren. Filmen kan naturligtvis inte efterlikna den, men förhoppningsvis blir den underhållande i alla fall.

    #453721

    Håller med er båda. Serierna är fantastiska och jag ser fram fram emot filmatiseringen.

    / Calle

    #453722
    Robert Svensson wrote:
    [http://www.totalfilm.com/features/exclusive-why-alan-moore-hates-comic-book-movies]

    Herregud, han är lite halvsur. :D

    Comic guy… han kan vara sur hur mycket han vill, ingen bryr sig.

    #453723
    Robert Svensson wrote:
    Precis.. Men man måste ju förstå han lite, eller?

    Jag har inte läst serien baserad på ”The League of Extraordinary Gentlemen”, men ja, filmen var verkligen urusel, och vad jag har läst mig till, så ska filmen bara ha haft namnen på karaktärerna gemensamt med serien. Någon annan kanske vet mer?

    Men annars så får han gnällla på, ”V for Vendetta” var, och är, en väldigt intressant film. Bra är den också.

    Jag tro ”Watchmen”-filmen blir hur kalas som helst.

    Grejjen är att jag tycker debatter om hurvida filmer är sämre än de böcker/serietidningar de är baserade på är helt irrelevanta. Folk är alltid så jävla kräsna över saker de gillar.. och lycka till att tillfredsställa dom med en sammanfattning av flera års serie med 1,5 timme film.

    Gör man om nånting blir det inte samma sak, simple as pie.

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.