Att bli starkare som livsstil

Home Forums Seriösa träningsjournaler Att bli starkare som livsstil

  • This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Posts
  • #50812
    #121841

    Mitt namn är Leif-Roger Fredrik Johansson. Jag är student på gymnasiet i Estetiska programmet med inriktning i bild och form. I år tar jag examen men måste bo kvar i Katrineholm för en vän studerar en termin längre våra planer är att vi ska dela en lägenhet i Södertälje och arbeta ett år innan vi vidare utbildar oss.

    Jag har prövat att vara på gymmet i området jag bor i och tycker att de har maskiner på ”motionärs nivå” och att jag inte får ut mycket av det gymmet. De saknar även ett ordentligt friviktssystem och jag vill inte betala för någoting som inte är värt det samt att jag inte är mycket av en social människa på grund av ovanhet och svår uppväxt. Det är därmed svårt för mig att vistas på offentliga platser hur som helst. Jag ska leta efter ett gym när jag flyttar och går dit endast för att träna och inget kall snack.

    Min vän Martin är endast stöd jag har familjen förstår sig inte på varför jag tränar och vad styrka innebär för mig. Jag vill bli starkast jag kan bli och varför behöver man ha en anledning än att bara vilja det? Den här träningsjournalen är till för att finna stöd och hitta motivation samt ha de verktygen som behövs för att utvecklas.

    Träningsstilsmässigt kör jag tungt och försöker att alltid köra tyngre. Jag vågar pröva på vikter jag inte klarar av än och jag ger inte upp. Psyskologisk kan jag vara negativ till att se min utveckling och uppskatta det för jag sätter höga krav på mig själv. Jag kan inte tänka mig ge upp och se hellre att jag lever med ett val än att leva med skammen att inte följt det valet till graven. Jag bryter aldrig mina löften.