En nybörjares schema. BEHÖVER DIG!

Home Forums Seriösa träningsjournaler En nybörjares schema. BEHÖVER DIG!

  • This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Posts
  • #51101
    #123007

    Har ju börjat gymma för första gången i mitt liv. Har alltid hållit på med sporter och lattjat med polarna men inte gymmat regelbundet. Har nu gymmat i ca 3 månader. Gått upp 7kg.

    OTROLIGT TACKSAM OM DU KUNDE TA DIG TID ATT LÄSA IGENOM. GE MIG TIPS OCH KRITIK. JAG ÄR NYBÖRJARE SÅ VAR INTE ALLTFÖR NEDLÅTANDE!

    Basfakta:
    Vikt: 75kg
    Längd: 183
    Bänkpress: 54kg 😮
    Squat: 80kg

    Kör detta på rullande schema. Vilar var fjärde eller sjunde dag beroende på hur jag känner mig.

    Schema:

    Dag 1: bröstmuskler och armar.
    Bröst: bench press och incline dumbell press
    Triceps: dips och push downs
    Biceps: barbell curl
    stretch ca 5 min

    Dag 2: ben och mage
    Ben: squats, leg press, stiff legged dead lift
    Vader: calf rise
    stretch ca 5 min
    Mage:
    sit ups på en Decline Bench 4×20 ganska hög lutning
    plankan 3×90 sekunder (ökar ständigt)
    ”sid planka” (En arm mot golvet och en fot. Sidan av buken parallel med golvet) 2×80 sekunder på varje sida (ökar ständigt)
    sit ups i maskin typ kabla crunches fast med en stång framför mig istället för att dra kablar. 3×20
    stretch ca 5 min

    Dag 3: rygg och axlar + cardio
    Rygg: seated rows och lat pulldowns
    Axlar: standing dumbell press och reverse fly
    Springer 4 km
    stretch ca 5 min

    4 set per övning
    1 set med extremt lite vikt för att mjuka upp musklerna.
    2 set med lagom mycket
    3 set med max
    4 set med max

    Vanlig dag:
    7:00 Alarmet ringer
    7:20 Frukost: Exempelvis 2 mackor. Mjölk. Grekisk yogurt.
    12:00 Lunch: Exempelvis 2 mackor, morötter, vindruvor, energiebar, äpple, nötter.
    15:00 Mellanmål: Exempelvis stor skål med mjölk och flingor, grekisk yoghurt.