Kreh kör lågvolym och deff.

Home Forums Seriösa träningsjournaler Kreh kör lågvolym och deff.

  • This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Posts
  • #65146
    #453197

    Yo.

    Bakgrundsinfo:

    Tänkte fixa en journal så att man kan kolla över sina ökningar. Jag är 17 år, klen, fet och ful. De två mellersta ska dock ändras på. Har inte haft någon progressivitet eller kontinuerligtet. Skadade t ex ryggen i sommras och har inte kunnat köra mark eller böj seriöst förrens i februari typ. Skadan gör sig dock påmind ibland. Börjar med lågvolym nu för att jag ökar bra i styrka på det + det är jobbigt att träna mycket under deff. Körde även en del BJJ/MMA förut; det var en av anledningarna till att jag började med lågvolym.

    Stats:

    Bänkpress: 100kg x 1 eller 75 x 14
    Marklyft: 140kg x 1 (länge sedan, ska göra några reps på 140kg imorrn)
    Knäböj: 100kg x 1 (länge sedan, ska göra några reps på 100 i nästa vecka)
    Chins: 18.75kg x 3 (kör inte längre; slängde in två roddövningar istället)
    Vikt: typ 86kg gris.
    Längd: 183.5cm.

    Övningar:

    Bänkpress
    Bänkrodd
    Supinerad bänkrodd
    Militärpress

    Marklyft
    Smalbänk

    Knäböj
    Lårcurl

    Uppdelat ungefär på halvkropp.
    Ibland ändrar jag dock. Funtar t ex på att köra militärpress efter marken imorrn. Antal set är 3 om jag kör 1-5 reps, 2 om jag kör 6-10, och 1 om jag kör 11-20.

    Funderar på att slänga in chins i schemat dessutom, men det känns som att det blir för mycket överkropp i förhållande till underkropp då.

    #453198

    Imorgon är det mark, militärpress, lårcurl och smalbänk.

    Vikterna blir 140 i marken, 62,5 i militären, blaha i lårcurl och 70kg i smalbänk. Kör på lunchen sen skiter jag i svenskalektionen och drar hem och käkar Double Pro. (Eller så hinner jag käka i skolmatsalen om jag tränar fort men jag tvivlar på det).

    #453199

    Passet gick åt helvete. Går inte att träna samma muskelgrupper igen utan kolhydrat mellan. Ska gå tillbaka till 1gg per muskelgrupp och vecka.

    Marklyft: 140kg 3×3. Fan. Trodde jag skulle få 5 reps. Greppet orkade inte de två första setten så jag körde mixat på sista. Ökar 2.5kg till nästa pass. Funderar dessutom på att köra tunga mark varannan vecka och köra någon explosiv variant varannan.

    Militärpress: 65kg x 6 + 65kg x 5. Fan här med. Ökar inte till nästa pass.

    Smalbänk: 70kg x 13. Helt OK ändå. Ökar 2.5kg till nästa pass.

    #453200

    Hade visst underskattat min fetma. Väger 89kg. Börjar deff imorgon med nytt upplägg.

    Träning 4 dagar per vecka. Böj / bänk / mark / chins.

    2000 kcal per dag. 2g protein, ~30-40g kolhydrat som tas direkt efter träning. Resten fett. Kolhydraterna kommer att vara av ganska dålig kvalitet. En laddning var fjärde vecka. Låga reps och låg volym för att behålla glykogen.

    #453201

    Dagens pass gick OK. Grejerna jag skulle köra rodd med var upptagna så körde böj istället. Skönt att vara klar med både bänken och böjen för veckan. Skriver endast top-settet.

    Bänkpress: 90kg x 5

    Knäböj: 100kg x 3
    Benpress: 140kg x 16

    #453202

    Bänkrodd: 60kg 3 x 5. Har gjort samma vikt x reps förut. Ökar nästa pass.
    Supinerad bänkrodd: 60kg 3 x 5. Har inte gjort detta förut. PB. Ökar nästa pass.

    Smalbänk: 80kg 3 x 4. Stort PB. Ökar nästa pass.

    Känns lite ovant att få kämpa mot vikten snarare än mjölksyran nu när jag har gått över till lågreps. Känns fint.

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.