Min väg från lönnfet till rippad.

Home Forums Seriösa träningsjournaler Min väg från lönnfet till rippad.

  • This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Posts
  • #51068
    #122878

    Hej =)

    Jag har nu tröttnat på min mjuka buk och odefinierade lemmar.
    För ett par veckor sedan bestämde jag mig för att nu får det vara slut fjantat.

    Namn: Marcus
    Född: 1989 (22år)
    Längd: 185cm
    Vikt: 82kg
    BMI: 24.2
    Fettprocent: ännu okänt. Troligen en bit över 20/25

    Träningsvana:
    Spelade ishockey som junior, slutade för ca 7 år sen. Sedan dess kan antalet gympass räknas på 2 händer. Alldrig tränat eller ätit seriöst sedan dess.

    Kost: Äter sedan min ”uppenbarelse” betydligt bättre mat. 90% hemlagat, mycket protein, grönsaker och långsamma kolhydrater. Slutat helt (i den mån det är möjligt) med socker. Har heller inte druckit sedan dess. Och jag mår bättre än nånsin

    Preparat:
    Proteinpulver (Fairing Complete Protein 3)
    Kolhydrater (Fairing Fast Carbs)
    Omega3

    Utgångsläget:
    [http://imageshack.us/photo/my-images/341/img19771.jpg/]
    [http://imageshack.us/photo/my-images/716/img19781.jpg/]

    Mål:
    Mitt första delmål är i juni i år. Då ska jag med flickvännens familj till frankrike. Vi har båda satt som mål att vi vill slippa å ha tshirts =)

    Långsiktigt mål:
    Efter frankrikeresan och kanske resterande semester går jag på bulk. Min förhoppning är att efter delmål frankrike ha motivation nog att bygga vidare. Vilket jag nu känner inte bör vara något problem.

    Jag har hittils tränat 4 pass. Liknande dem jag kommer köra längre fram, men lättare för att väcka mina sovande muskler, samt känna på vikter.

    Planerat program:
    Måndag: Bröst och Triceps

    Bänkpress
    Sned bänkpress
    flyes
    uppercuts
    Dips
    Tricepspress med curlstång
    Tricepspress i dragmaskin

    Tisdag: Rygg och Biceps
    Enarmsrodd med hantel
    Latsdrag
    omvända flyes
    Marklyft
    Hammarcurls

    Onsdag: Vila

    Torsdag: Axlar och Mage
    Axelflyes
    Axellyft åt sidan
    shrugs
    Sidolyft med hantel i ställning
    hängande benlyft
    plankan

    Fredag: Ben och Underarmar
    Knäböj
    Bred knäböj
    Baksida lårcurl i maskin
    Vadpress
    Omvända hanledscurls med skivstång

    Mottar gärna feedback på detta schemat. Jag har kollat och tycket att det är bra heltäckande. Men lite många övningar per pass kanske?

    Hoppas många finner nån form av nöje i min journal. Jag söker mestadels motivation, å finns det då nåt bättre än att titta på såna som redan när fickpingis var nytt hade passerat dina mål med råge. Har ni tips eller förslag, tveka inte att ta tag i mig =)

    #122879

    Ska bli intressant o följa :)
    Jag kan inte se bilderna av någon konstig anledning. Pröva att ladda upp dem här i journalen om du har lust.

    Det är ganska många övningar per pass, men det beror på set/reps per övning med. Hur tänker du där? :)

    #122880

    Men är det så många övningar? Runt 2-3 övningar per muskelgrupp får jag det till, inget
    speciellt egentligen.

    Kan inte heller se några bilder…

    #122881

    Jag kan se bilderna, tog bara en hyfsad stund för dom att komma fram!

    #122882

    Jag kollade bara lite snabbt på måndagen, såg nu att de andra dagarna är det inte lika mycket övningar. Måndagen får jag till 4bröst & 4tricepsövningar, då räknar jag dips som en både bröst&tricepsövning. My bad.. :)

    #122883
    kuulan wrote:
    Ska bli intressant o följa :)
    Jag kan inte se bilderna av någon konstig anledning. Pröva att ladda upp dem här i journalen om du har lust.

    Det är ganska många övningar per pass, men det beror på set/reps per övning med. Hur tänker du där? :)

    Jag hade tänkt runt 10-12 reps, 4-5 set.
    Villa maximera massan till första delmålet. Sen kommer jag nog sänka antalet reps och öka vikten när jag går på bulk i sommar/höst

    Jag märker också problem med bilderna. Med dem fungerar, dock långsamt. Ska se ifall jag kan få upp dem på nytt

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.