Nytt program

Home Forums Seriösa träningsjournaler Nytt program

  • This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Posts
  • #57063
    #282845

    Har nu släppt helkroppsprogrammet 3 ggr i veckan. Har kört lite klassiskt upplägg i snart 2 år med hela kroppen, mycket basövningar, lite Reg Park 5×5.

    Men idag första dagen för 2-split 4 ggr i veckan, uppdelat efter drag/press:

    2-split 4 dagar/veckan (drag/press)

    Måndag och torsdag (press):
    1. Knäböj
    2. Bänkpress
    3. Flyes, snedbänk
    4. Militär press
    5. Triceps
    6. Vader

    Tisdag och fredag (drag):
    1. Marklyft
    2. Chins/rodd
    3. Shrugs/drag
    4. Biceps
    5. Mage

    Och vilken skillnad det var! Satte nytt pb i knäböj (90 kg) och det var på 4:e setet och med 2 rep. Sen 75 kg i bänk (efter 2 set hantelpress och 2 set bänk). Bara tanken på att programmet var mer komprimerat och fokuserat gjorde att jag orkade och vågade ta i mer.

    Jag vet att detta inte är mycket vikter för många av er, men jämfört med mina kroppsliga förutsättningar, samt var jag började för snart 2 år sen tycker jag att det är en otrolig utveckling. Jag är 45 år och väger 73 kg med en mycket utpräglad ectomorph kropp. Så Frank Zane är idealet.

    Kanske lite sjukt, men nu kan jag knapp vänta tills i morgon då jag kan köra marklyft, rygg biceps etc.

    Kan inte minnas något jag gjort de senaste 5 åren som har inspirerat mig mer. Det är helt enkelt sjukt roligt. Min fru är helt chockad. Hon försöker dra lite lama skämt om Kevin Spacey och American Beauty, men resignerar när jag tar av mig skjortan…

    Så se upp alla seniorer, ett par år till så kanske jag köper mitt första solariekort och en flaska kroppsolja. :-)

    #282846

    Ajdå. Skulle nog hamnat under dagböcker. Sorry.

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.