Pasquinels kamp

Home Forums Seriösa träningsjournaler Pasquinels kamp

  • This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author
    Posts
  • #52382
    #128410

    110705:
    10×3 bänkpress 50 kg.
    10×3 bicepcurl 25 kg.

    Rätt klent kan tyckas, men jag är nöjd. Gick ifrån gymmet med ett leende, för jag hade uträttat någonting.
    För några år sedan levde jag för träning: boxning, fotboll, gym med mera. Dock så gled jag ifrån det i 16-årsåldern och började med andra fritidsaktiviteter som inte direkt är bra för vare sig kropp eller själ.
    Har försökt att återuppta träningen flera gånger, men har gett upp varje gång. Men den här gången har jag bestämt mig och jag skall inte ge upp, bara lägga om strategierna en smula.

    Tänkte börja lugnt och låta motivationen komma till mig genom att gå till gymmet 3 gånger i veckan, utan att ha hejdlösa krav och förväntningar på mig själv och att befinna mig i nuet. Min högstanivå i dagsläget motsvarar inte ens min lägstanivå i jämförelse med vad jag Har kunnat, och detta har nog spelat min inställning ett spratt.
    Väl på gymmet skall jag köra 10×3 i en övning beträffande någon av de muskelgrupper som står på dagschemat. Och när det är uträttat så är jag Nöjd, men kommer att mjölka ur det sista i någon maskin.

    Målen med träningen är två: att bli större och starkare och att inte ge upp. När jag kommit in i rytmen och känner mig redo att satsa hårdare så kommer jag att precisera målen, träningen och kosten lite mer.

    Träningsbakgrund:
    Fotboll 5 år
    Boxning 1 år
    Gym 2 år

    Och en bild kommer nog väl till pass också. Den första i en serie som jag kommer att uppdatera var sjätte månad:
    [http://imageshack.us/photo/my-images/148/imag0006qw.jpg/ [img=http://img148.imageshack.us/img148/5369/imag0006qw.jpg]]

    Hoppas att ni finner stort nöje i att följa min kamp både mot och med mig själv.

    #128411

    110706:
    10×3 Latsdrag 40 kg
    10×3 Axelpress med skivstång 30 kg
    10×3 Tricepcurl 20 kg

    Vikterna är pinsamma, men jag måste ju börja om någonstans.
    Har funderingar på att köpa lite kre-alkalyn nästa månad och öka tempot en smula. Någon som har några erfarenheter av det? Eller är det någon som rekommenderar något annat?

    #128412

    Jag har kört på kre-alkalyn och upplevde det som väldigt positivt. Det binder inte lika mycket vätska som Kreatin-monohydrate (som är pulverform) om jag inte misstar mig. :up:

    #128413

    Jag körde på kreatin för några år sedan och upplevde det som positivt gällande själva träningen, problemet var att när jag tappade vattnet så blev det lite tomt där musklerna skall sitta. Men är den enda egentliga skillnaden på kre-alkalyn och kreatin att det förstnämnda inte binder vatten?

    #128414

    110707:
    Ben stod på schemat och det hela avlöpte på följande vis:
    Vadpress 10×3 60 kg
    Baksida lår (curlmaskinen): 10×3 25 kg
    Ljumskar (någon konstig maskin): 10×3 45 kg
    Arslet (också någon maskin): 10×3 50 kg

    Borde väl egentligen köra knäböj då den övningen är dominerande vad benen beträffar, men det är ju så förbannat tråkig. Inte helt nöjd med dagens pass då jag struntade i framsida lår eftersom jag inte hittade någon bensparksmaskin. Men jag har varit där och uträttat något i alla fall. Morgondagen bjuder nog på någon löptur eller en alldeles för lång promenad och jag besöker gymmet igen på tisdag.

    #128415

    Låter mycket bra mannen!

    Ta dig till [http://www.mmsports.se/ MMSport]och inhandla lite proteinpulver och annat göttans, personalen där kan hjälpa dig.

    Ser bra ut annars, lite klent kanske :emo-thumb

    #128416

    Stort bakslag denna veckan då jag inte kom iväg till gymmet en enda gång. Dock så fick jag på mig löparskorna och i samband med löpningen hann jag med lite situps, armhävningar och annat skoj.
    Det är bara att resa sig, borsta bort eventuell smuts och börja om på nytt: Imorgon efter jobbet är det gymmet som gäller!

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.