P´s journal

Home Forums Seriösa träningsjournaler P´s journal

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 29 total)
  • Author
    Posts
  • #518016

    Tjena

    Tänkte testa att starta en journal här för få lite extra motivation och mycket råd och tips då jag är nybörjare!!

    Lite bakgrund…

    Är en 2 barns morsa som knappt tränat alls de sista 10 åren men började träna igen för ca 3 månader sen med styrketräning. Jobbar heltid också så måste ständigt fixa och pussla för att komma till gymmet, de har ”barnrum” men kidsen tröttnar ganska snabbt ändå..

    Är smal av naturen och går väldigt lätt ner i vikt så kondisträning måste jag passa mig lite för

    Blir lätt sjuk p.g.a långdragen järn och blodbrist (nyligen avslutat behandling) men förkylningarna avlöser fortfarande varandra… Tips någon??

    Gör detta för att må bättre, bli fastare , för att det är roligt å träna och för att ja har SJUKT mycket energi eft jag slutat röka!!

    Mina ”förebilder” är bl a Anna-Maria Lacatus och Helene Ahlson, vackra kvinnor

    Lite fakta…

    Ålder: 34 år, i morn =o(
    Längd: 168 cm
    Vikt: hmmm, ska kolla på gymmet men innan ja börja träna, 53 kg

    Äter ganska bra och ca 5 ggr per dag, varje dag kött, fågel eller fisk. Sen blir det olika till det: fullkornspasta, potatis, bulgur osv. Äter mycket keso, tonfisk, tomater, ägg. Tyvärr mycket bröd, dock grovt. Glass sjunker också ner några gånger i veckan hehe

    Har styrketränat 4 dagar i veckan sista 3 månaderna med många uppehåll för feber å halsont så kommer liksom inte riktigt igång. Följande schema har min instruktör lagt upp.

    Dag 1: Armar 10×3
    Dag 2: Bröst 10×3
    Dag 3: Ben 10×3
    Dag 4: Rygg / mage 10×3

    Uppvärmning 10 min på crosstrainer eller 20-30 min snabb gång på löpbandet.
    Ca 2 dagar i veckan har jag även suttit på cykeln 20 min eller snabb gång 40 min.