P´s journal

Home Forums Seriösa träningsjournaler P´s journal

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 29 total)
  • Author
    Posts
  • #518016

    Tjena

    Tänkte testa att starta en journal här för få lite extra motivation och mycket råd och tips då jag är nybörjare!!

    Lite bakgrund…

    Är en 2 barns morsa som knappt tränat alls de sista 10 åren men började träna igen för ca 3 månader sen med styrketräning. Jobbar heltid också så måste ständigt fixa och pussla för att komma till gymmet, de har ”barnrum” men kidsen tröttnar ganska snabbt ändå..

    Är smal av naturen och går väldigt lätt ner i vikt så kondisträning måste jag passa mig lite för

    Blir lätt sjuk p.g.a långdragen järn och blodbrist (nyligen avslutat behandling) men förkylningarna avlöser fortfarande varandra… Tips någon??

    Gör detta för att må bättre, bli fastare , för att det är roligt å träna och för att ja har SJUKT mycket energi eft jag slutat röka!!

    Mina ”förebilder” är bl a Anna-Maria Lacatus och Helene Ahlson, vackra kvinnor

    Lite fakta…

    Ålder: 34 år, i morn =o(
    Längd: 168 cm
    Vikt: hmmm, ska kolla på gymmet men innan ja börja träna, 53 kg

    Äter ganska bra och ca 5 ggr per dag, varje dag kött, fågel eller fisk. Sen blir det olika till det: fullkornspasta, potatis, bulgur osv. Äter mycket keso, tonfisk, tomater, ägg. Tyvärr mycket bröd, dock grovt. Glass sjunker också ner några gånger i veckan hehe

    Har styrketränat 4 dagar i veckan sista 3 månaderna med många uppehåll för feber å halsont så kommer liksom inte riktigt igång. Följande schema har min instruktör lagt upp.

    Dag 1: Armar 10×3
    Dag 2: Bröst 10×3
    Dag 3: Ben 10×3
    Dag 4: Rygg / mage 10×3

    Uppvärmning 10 min på crosstrainer eller 20-30 min snabb gång på löpbandet.
    Ca 2 dagar i veckan har jag även suttit på cykeln 20 min eller snabb gång 40 min.

    Förhoppningsvis kommer jag till gymmet på torsdag, uppdaterar då schemat med övningar och vikter då jag inte har allt i huvudet..

    Kram Pernilla

    #70223
    #518017

    Tycker du ser ut att sköta det på ett föredömligt sätt!

    Lycka till! :emo-thumb

    #518018

    Tack så mycket :emo-thumb

    Lundis wrote:
    Tycker du ser ut att sköta det på ett föredömligt sätt!

    Lycka till! :emo-thumb

    #518019

    Ingen träning idag heller :(

    Fortfarande dålig så tveksamt om jag lyckas ta mig till gymmet ens i morgon :(

    #518020

    Hoppas du piggnar till snart då tjejen! Ät mycket och bra, heta soppor e grymma….

    #518021

    Fortfarande sjuk!! :(

    Får panik, har myror i brallan och tränings abstinens :yikes:

    #518022

    Du kan ju alltid trösta dig med att söka efter träningstips och dylikt:)

    #518023

    Haha joo, är ju så jag har spenderat större delen av veckan, men blir ju bara suktad istället :(

    xxxEPxxx wrote:
    Du kan ju alltid trösta dig med att söka efter träningstips och dylikt:)
    #518024
    Mekpernilla wrote:
    Haha joo, är ju så jag har spenderat större delen av veckan, men blir ju bara suktad istället :(

    Stackare… skickar en krya på dig kram….

    #518025

    Tack, va gulligt :)

    Blobas wrote:
    Stackare… skickar en krya på dig kram….
    #518026

    Passa på o baka lite proteinbars eller ngt annat kul medans du e sjuk :)

    #518027

    Jaha, doktorn ordinerade penicillin idag så blir ingen träning på minst 3-4 dagar till :frust:

    Lägger ner träningen några dagar och fokuserar på julen istället
    Men………….I´ll be back ;)

    God Jul Alla!! :p

    #518028

    Kom idag iväg till gymmet efter ca 2 veckors uppehåll :P

    Underbart!!

    Körde igenom de ”stora” musklerna med lätta vikter, 20 -30 kg / 3×10 rep, plus 10 min cardio före och efter :p

    Återgår till mitt schema på onsdag…

    :up:

    #518029
    Mekpernilla wrote:
    Tjena

    Tänkte testa att starta en journal här för få lite extra motivation och mycket råd och tips då jag är nybörjare!!

    Lite bakgrund…

    Är en 2 barns morsa som knappt tränat alls de sista 10 åren men började träna igen för ca 3 månader sen med styrketräning. Jobbar heltid också så måste ständigt fixa och pussla för att komma till gymmet, de har ”barnrum” men kidsen tröttnar ganska snabbt ändå..

    Är smal av naturen och går väldigt lätt ner i vikt så kondisträning måste jag passa mig lite för

    Blir lätt sjuk p.g.a långdragen järn och blodbrist (nyligen avslutat behandling) men förkylningarna avlöser fortfarande varandra… Tips någon??

    Gör detta för att må bättre, bli fastare , för att det är roligt å träna och för att ja har SJUKT mycket energi eft jag slutat röka!!

    Mina ”förebilder” är bl a Anna-Maria Lacatus och Helene Ahlson, vackra kvinnor

    Lite fakta…

    Ålder: 34 år, i morn =o(
    Längd: 168 cm
    Vikt: hmmm, ska kolla på gymmet men innan ja börja träna, 53 kg

    Äter ganska bra och ca 5 ggr per dag, varje dag kött, fågel eller fisk. Sen blir det olika till det: fullkornspasta, potatis, bulgur osv. Äter mycket keso, tonfisk, tomater, ägg. Tyvärr mycket bröd, dock grovt. Glass sjunker också ner några gånger i veckan hehe

    Har styrketränat 4 dagar i veckan sista 3 månaderna med många uppehåll för feber å halsont så kommer liksom inte riktigt igång. Följande schema har min instruktör lagt upp.

    Dag 1: Armar 10×3
    Dag 2: Bröst 10×3
    Dag 3: Ben 10×3
    Dag 4: Rygg / mage 10×3

    Uppvärmning 10 min på crosstrainer eller 20-30 min snabb gång på löpbandet.
    Ca 2 dagar i veckan har jag även suttit på cykeln 20 min eller snabb gång 40 min.

    Förhoppningsvis kommer jag till gymmet på torsdag, uppdaterar då schemat med övningar och vikter då jag inte har allt i huvudet..

    Kram Pernilla

    Tränar du inte axlar och vader? :-) Eller har du bara glömt att skriva ut det? Hoppas du får hålla dig frisk nu! Kör hårt! :-)

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 29 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.