[ Rocka fett ] Att hitta tillbaka

Home Forums Seriösa träningsjournaler [ Rocka fett ] Att hitta tillbaka

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 21 total)
  • Author
    Posts
  • #567036

    Jag har inte alls varit medlem här länge, bara 2 dagar men jag har redan bestlutat mig för att skapa en träningsjournal, dels för att kunna få hjälp och tips och sen för att kunna motivera mig själv.

    För ca 1,5 år sedan började jag träna på gym på allvar och det gick riktigt bra. Mina mål då var att tappa lite vikt och få bättre kondis, som är en bedrift med tanke på att jag är född med hjärtfel. Senast i maj i år hade jag en operation för att förbättra hjärtat, vilket gjorde det svårt att direkt komma igång under hela sommaren.

    Efter att jag tränat mkt och så under förra året vägde jag 72 kg och hade minskat 1 kg. Inte så mkt men träningen var rolig. Upptäckte hur kul det var med gym.

    Men nu efter sommaren har det tickat på, har inte dirket kunnat motionera och så äter man mer än man behöver… Så ja nu ligger jag på 80 kg 😮

    Gött jobbigt, man blir riktigt deppig men jag är motiverad att träna mera. Så jag hoppas att min journal skall bli en motivation och jag vill GÄRNA ha tips och råd. Helt klart. Skriver in mat och träning också.

    Det som är svårt tycker jag är kolhydrater förhållande till träningen.

    Tisdag 2 december 2008

    Frukost: fruktmüsli med fil, hembakat rågbröd 2 skivor, 2 ägg (äter vanligtvis bara ägg och eventuellt markill och en kopp grönt te)
    Lunch:
    Middag:
    Mellanmål:

    Planerad träning:

    50 minuter powerwalk
    30 minuter lätt boxning (Skall visa ett boxpass på gymmet, lite genomgång sådär)

    Gym
    Lats
    Utsida och insida lår
    Bröst
    25 minuter crosstrainer

    Detta är vad jag planerat för dagen, återkommer med reps och vikter, har inte dem i huvudet nu :)

    #71779
    #567037

    Nu har jag varit ute på promenad, men det blev ingen powerwalk direkt, eftersom jag har brutit lilltån. DEt blev 55minuter medelpromenad, lite svett och lite lätt flås. Så gott det går med en bruten lilltå :D

    Mellis: En kopp te med äpple

    #567038

    Bra kämpat , går nog fint detta ska du se :emo-thumb

    #567039
    Eageleye wrote:
    Bra kämpat , går nog fint detta ska du se :emo-thumb

    Taaack! :|

    #567040

    Lycka till, starkt av dig att hålla igång!

    #567041

    Jag glömde nog berätta om mitt ursprungsläge förrut:

    21 år
    80 kilo
    Mål: 65 Kilo

    Till lunch blev det: lite qinouasallad med fetaost, grön paprika. Pintobönor, pangauisfilé samt kesella.

    Före träning: Wokgrönsaker, köttfärs och 2 ägg, 1/2dl keso.

    Efter träning: Protein shake (body science diet fuel för den som är nyfiken)

    Dagen träning!

    Började med lätt uppvärmning på crosstrainern ca 6 minuter (min brutna tå ville inte mer)

    Rodd, freemotionmaskin
    Uppvärmingsvikt 35×15
    Sen körde jag 40×15 45×15 45×15

    Lats, freemotionmaskin
    Dom här jobbiga, blir alltid seg i armarna
    40x15x3

    Ländrygg
    man böjer i höften och rätar upp, vet inte vad den heter.
    11x15x3

    Bröst
    Uppvärmning med hantel 6×15
    Med hantel 8×15

    Stång 17,5×15, 20×15

    Lår
    Insida 40x15x2, 50x15x1

    Utsida 40x15x1, 50x15x2

    Mage
    Sista gjorde jag lite mage när sambon körde vader, liggandes på matta med vinkel 90 grader på benen och fokus på att ha svanken nere hela tiden.
    15×3

    Detta gjorde idag, kanske var ganska mkt. Kommentarer och tips emottages tacksamt! :)

    #567042

    Mhm ok dagens frukost: Bovetegröt med linfrön, solrosfrön, vetegroddar och lite kanel. Mjölk. En clementin och ett ägg. Lite lite protein kanske? Kanske en sked keso eller två som komplement.

    High five :)

    #567043

    Mera uppdatering! Namn på övningar uppskattas, eftersom jag inte kan dem!

    Lunch blev falukorv i tomatsås med grönsaker och keso.
    Efter det jobbade jag i simhallen och tog en proteinshake (med vatten tyvärr, smakade shit) och åkte iväg för att träna runt halv 6.

    Idag blev det axlar, triceps och biceps. Skulle det vara bättre att dela upp och köra dessa på andra dagar och inte samma?

    Triceps var uppvärmning vid ställning, man drar med rep 10kgx15.

    Sedan 15×15 en gång.
    Sedan blev det med stång 20 kg över huvuddet. 20x15x2 alltså.
    Kickbacks. 6kgx12, en gång på varje arm.

    Biceps. Uppvärmning 4kg.

    6x12x2 stod rakt upp å ner vid golvet. Hantel.

    Sedan kom vi på sen smarta idén att ta hjälp av en bänk som stod upplutad. Det var grymt svårt. 6×7 på varje arm eller så.

    Axlar
    Uppvärmning med hantel 4 kg, lyft. ca 15 st.

    Med stång, lyft uop till bröstet. 10kgx12 och 15kgx12

    Sen ville sambon gå hem!

    mat efteråt blev lite mer falukorv med grönsaker, dock inte mkt. Proteinshake. Några mandlar och en kopp te efter dusch och ytterligare ett pass, i
    sänghalmen. ;)

    Om ni har förslag på bättre övningar eller namnen så tar jag gärna emot dem.

    #567044
    Mealyn wrote:

    Triceps var uppvärmning vid ställning, man drar med rep 10kgx15.
    PUSHDOWNS MED REP
    Sedan 15×15 en gång.
    Sedan blev det med stång 20 kg över huvuddet. 20x15x2 alltså.
    TRICEPPRESS (STÅENDE, LIGGANDE)

    Kickbacks. 6kgx12, en gång på varje arm.

    Biceps. Uppvärmning 4kg.

    6x12x2 stod rakt upp å ner vid golvet. Hantel. HANTELCURLS

    Sedan kom vi på sen smarta idén att ta hjälp av en bänk som stod upplutad. Det var grymt svårt. 6×7 på varje arm eller så.

    Axlar
    Uppvärmning med hantel 4 kg, lyft. ca 15 st. HANTELLYFT(?)

    Med stång, lyft uop till bröstet. 10kgx12 och 15kgx12 STÅENDE SKIVSTÅNGSRODD eller DRAG TILL HAKAN MED SKIVSTÅNG.

    Där har du namnen om jag inte missuppfattade din beskrivning.

    #567045

    Tack så jättemycket, MrX!
    Nu känner jag mig genast lite mer vetande och som att det här kan bli lite mer seriöst :)

    Under de senaste dagarna har jag inte mått så himla bra så jag har taggat ner träningen och vilat torsdag. Ska troligen vila idag också. Försöker kämpa på med maten även om det är skitsvårt. Försöker begränsa mig med.

    Men det är svårt när man älskar mat!

    #567046

    Först och främst…VÄLKOMMEN!
    Ta det lugnt när du inte känner att du mår bra! Dela gärna upp träningen så att du kanske har en vilodag varannan dag. Bara ett tips.
    Lycka till!

    Tips på sajter att kolla in förutom alla trådar här:
    [http://www.exrx.net/Lists/Directory.html] :massor med övningar!

    [http://www.stadium.se/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/Stadium-SwedenB2C-Site/sv_SE/-/SEK/cc_ViewArticle-ShowArticle;pgid=01uIRKIQqZxSR00b6bxK1yMo0000b3MIWSMo?ArticleID=lt_CROimkUsAAAEU4i5srV4Z&Level4MenuSelected=0330001&TopMenuSelected=]

    Joachim Bartoll ger dig råd!

    #567047

    Tack så mycket! :)

    #567048

    Nej va fan… jag har sett hur många här har kämpat massor men sina kroppar så nu blev jag ju sugen på att gå ner och köra lite!

    blir nog lite crosstrainer och dylikt på gymmet sedan! Och lovar att inte slarva med maten idag!

    #567049

    Dagens lunch:

    En halv tomat, 1dl keso, 5 köttbullar, lite tortelini och en liten morot. Bra skärpning säger jag från igår! Även en kopp grönt te!

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 21 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.