The road back

Home Forums Seriösa träningsjournaler The road back

  • This topic is empty.
Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author
    Posts
  • #66318
    #470137

    Anledning till varför jag startar min egen dagbok är för att motivera mig själv att komma tillbaka igen efter att ha tappat i styrka och muskler efter min tid i lumpen (11 månader) och nu är det dags att komma tillbaka och bli bättre än någonsin.Började min träning igen för 2 månader sen och är mer taggad än någonsin.Det här är min skildring och min väg tillbaka till stålets hus.

    Kortsiktigt mål:träna hårt och förtjäna mitt gymkort.:)
    Långsiktigt mål:Träna o bli stark vill komma upp på ungefär 85-90 kg med låg fett mängd. Mål i stål: Bänkpress:100*10 rp , marklyft: 200*kg ,benböj 150*10rp.

    Data:
    880107
    Antoni Jonsson

    Vikt nu:79kg Vikt då:82kg med extremt lite fett.
    längd:170cm

    Nuvarandetränings upplägg:

    Måndag:Axlar/Biceps
    Tisdag:Vila


    Onsdag:Bröst/triceps
    Torsdag:Vila


    Fredag:Rygg/Underarmar
    Lördag:Vila


    Söndag:Bröst/mage

    *Ben tränas lite som beroende på veckans upplägg för att få bästa prio.:emo-thumb.

    #470138

    Testade precis att döva smärtan i min handled med att utsätta handen för värme och kyla under intervaller i 15 min.Med förhoppningar på att smärtan ska försvinna.Här är resultatet.
    1timme efter= Rörligheten är bättre i tummen och den pulserande smärtan är inte kvar.Än så länge är jag riktigt nöjd med resultatet

    2timmar= Nu känns det ännu bättre kan använda handen som vanligt.

    Kommer att skriva hur handen känns i morgon men nu ska sista målet mat ätas. God natt alla ny dag i morgon.

    #470139

    Tyvär var lite av smärtan kvar i handleden så jag fick träna efter bästa förmåga.

    Rygg

    Uppvärmning i roddmaskinen 5min. ”skönt att börja passet med att svettas lite o få upp pulsen”
    Stretchar sedan ut ryggen snabbt är riktigt taggad att dra igång.:)

    Marklyft. 100 kg * 10 som uppvärmning
    150 kg *2 ” var meningen att köra 8reps o 3set på denna vikt men handleden gjorde sig väldigt påmind, ville verkligen men var tvungen att sänka

    130 kg 10 reps * 3 set.

    Chins

    Även denna övning blir lätt.
    3*max ( 28st,24st,22)

    T-bar med smalt grepp

    3set*10reps på 75kg.
    ”kändes underbart fick otroligt bra pump”:emo-thumb

    Stångrodd
    ”blev väldigt lätt”
    4set*15 på 60kg

    Underarmar.
    maxar ut det sista.

    Är trots allt nöjd med passet fast jag var tvungen att ändra pga utav handleden men känns så himla bra att vara igång igen:p nu ska jag käka sista målet för idag,mums

    #470140

    Har fått seriösa problem med handleden tyvär.Så går det när man vill för myket för snabbt så nu blir det 2 dagars vila till att börja med så får jag be om att det ska släppa.

    Så här blev mitt Bröst/mage pass i söndags

    Hann tyvär bara värma upp o köra hantelpress innan jag blev tvungen att kapitulera.
    5set * 6reps på 45kg hantlarna.
    gick över till magen och körde ab-roller i 20 min blev 12 set så magen kändes fint imorse :) ska börja köra den här övningen för magen i fortsättningen nu.=)

    #470141

    Har tänjt ut kroppen idag, Kändes riktigt fint längtar tillbaka till gymmet o få dra igång.

    Är det någon mer som har problem med handleden? som har något tips för att påskynda läkningen?

    Har någon tips på att få grova biceps mitt nuvaranda biceps pass ser ut så här.

    3-5 set stång curl med ez-stång beroende på vikten.

    2 set scottcurl max.

    3-5 set hammercurl beroende på vikt.

    Avslutande övning hammercurl i cablecrossen med rep kör den tills har fått rejält med mjölksyra i armarna.

    Vill väldigt gärna ha tips o synpunkter.:D

    #470142

    Cyklade på som bara f*n i 15minuter på spinningcykeln och tänjde ut benen drog sedan igång.

    Benspark 4set 10rep 40kg ” Gillar att börja passen med den här övningen stimulerar benen bra”

    Benböj 4set 10rep 95kg ”djupa” kändes tungt idag var helt slut men fick sjuk pump i benen :)

    Avslutade med utfall : 6set 15rep 40kg

    Körde ett senare pass idag med lätt bröst/triceps

    Bänkpress i smithmaskinen ”omvändlutning” 3set 20rep 50kg
    Pecdeck 3set 15-20rep 45kg
    cable-cross 4set 15-20rep 30kg

    Triceps ”fick göra ändringar i triceps passet pga utav handleden”

    Smalbänk i smith-maskin 4set 15-20rep 60kg
    Pushdowns 4set 20reps 65kg

    Det tär på självförtoendet när handleden krånglar hela tiden får hoppas det blir bättre snart.

    Skulle va roligt att ändra träningen o testa strongman träning.:p

    #470143

    Rygg
    Rodd i concept2:500m på 1:41,500m på 1:45 Tänjer sedan ut rygg,ben

    chins
    4set*20reps bara kropps vikten.

    Marklyft ”handleden spökar fortfarande så jag kör lungt”

    1set*uppvärmning 100kg” 25reps

    2set*10reps 130kg
    2set*10reos 120kg

    t-bar
    3set*20reps 50kg

    Känns bra.

    #470144

    Bröst/triceps Tungt

    Sista veckan på bröst prioterings programmet skönt ”Tror att handlederna är lyckligast för det:D”

    Så här såg mitt pass ut idag.

    Bröst

    Lut.Hantelpress 4set*6rep 35kg hantlarna ”är nog i lättaste laget men vill att uförandet ska kännas perfekt”

    Bänkpress 5set*6reps 80kg känns finfint dax att höjja :emo-thumb

    Dips 4set*6reps 30kg extra handlederna gör ont men balanserat och bra utförande.

    Triceps

    Smalbänk 3set*15reps 70kg nu finns det inte mycke krut kvar men härdar ut det sista.

    pushdowns 2set*25reps 50kg

    french-press 1set*17reps 60kg

    Känns som ett okey pass har varit trött de senaste dagarna men passet blev ändå riktigt bra känner att motivationen kommer smygande tillbaka härligt.

    #470145

    Har inte skrivit på ett på ett tag har haft mycket att ordna plugga o fixa .ändra om träning mm många förberedelser för ansökningen till polisen :)

    Tyvär har jag prioriterat på fel sätt men huvudsaken är att träningen inte blivigt lidande men har anteckant all matriell så det kommeruppdateringar :)

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.