Träningsjournal – Äta, Träna & Vila

Home Forums Seriösa träningsjournaler Träningsjournal – Äta, Träna & Vila

  • This topic is empty.
Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author
    Posts
  • #51995
    #126625

    Inledning
    Jag har bestämt mig för att skriva en träningsjournal därför jag lätt ska kunna se utveckling i min träning. Jag kommer att försöka hinna skriva resultat efter varje träningspass samt ladda upp bilder.

    Mål
    Mitt mål med träningen först och främst är att bli stark. På senare tid har detta dock fått en bromsad effekt och jag hoppas att jag med hjälp utav min träningsjournal kommer kunna rätta till felen.

    Historik
    Jag har tränat i lite över ett år. Innan jag började träna var det okristna mängder alkohol och tobak som gällde dock gavs det upp i samma veva som man tecknade ett gymkort.

    Statistik
    Kön: Man
    Ålder: 17 (1993)
    Längd: 179cm
    Vikt: 83kg

    Schema
    Måndag: Biceps, Triceps & Underarmar
    Tisdag: Rygg
    Onsdag: Bröst
    Torsdag: Axlar & Mage
    Fredag: Ben

    Kost & Kosttillskott
    Gainer Protein
    Kreatin
    Omega 3
    Zinkmagnesium
    Vitamin C

    Jag kommer försöka ligga runt 2500kcal / dag

    VIKTIGT!!!!!
    Jag tar mer än GÄRNA emot kritik!

    #126626

    Alldeles för lågt kaloriintag om jag får säga min mening. Du e 17år och har som mål att bli starkare o ska träna 5 pass i veckan. Ät mera!! Lycka till med journalen i vilket fall:up:!!

    #126627

    Hej CinaP!

    Jag visste inte riktigt vem man skulle lyssna på. Jag har fått tre olika svar från tre olika källor. 2500, 2800 samt 3200 var förslagen och eftersom att jag aldrig har varit noga med kalorier innan så visste jag inte riktigt vilket som var rimligast.

    Tack så mycket för inlägget, jag gör en edit!

    #126628

    Låter bra men du behöver större Kalori intag! dessa 2500 är enbart för att överleva:p tror inte heller du behöver räkna så mycket kalorier nu ibörjan,tänk enkelt…blir större?få större muskler?..ät mer!de enda du ska undevika är allt socker snabbmat osv, har lite åsikter på ditt schema där, det blir ju ingen vila överhuvudtaget Måndag-Fredag ett tips hade ju varit och kanske köra Mån,tis – tors,fre så du iallafall har en vilodag där emellan! ditt upplägg tycker jag du borde göra om helt och hållet allt blirr så utspritt, om du jämför med mitt nedan!

    Måndag- Axlar,traps
    Tisdag – Rygg,bicep
    Torsdag- Bröst,tricep
    fredag – ben,mage

    Ska följa detta lägg gärna upp några bilder!

    psst.. kolla in min journal också :)

    #126629

    Hej CroatianMuscle!

    Japp, jag har konstaterat att 2500 kalorier är för lite för mig. Jag kommer satsa på att hamna runt 3200.
    Mitt gamla schema såg precis ut som det du just beskrev och jag blev tipsad att testa detta schema så jag kommer nog ge det en chans innan jag överväger att gå tillbaka.
    Tack för ditt inlägg och bilder kommer upp imorgon förhoppningsvis! Jag ska kolla in din journal också!

    Sköt om dig!

    #126630

    Då var dagens pass avklarad. Det blev med tidspress då det skedde förändringar på skolschemat men såhär gick det:

    Dumbell Standing Preacher Curls
    10kg x 8
    10kg x 8
    10kg x 8

    Cable Standing One Arm Curl
    13.5kg x 8
    13.5kg x 8
    13.5kg x 8

    Cable Hammer Curls Cable
    22.5kg x 8
    22.5kg x 8
    22.5kg x 8

    Weighted Triceps Dips
    10kg x 8
    10kg x 8
    10kg x 8

    Cable Pushdown
    49.5kg x 8
    49.5kg x 8
    49.5kg x 8

    Cable Bent-Over Triceps Extension With Rope
    22.5kg x 8
    22.5kg x 8
    22.5kg x 8

    Barbell Wrist Curl
    25kg x 8
    25kg x 8
    25kg x 8

    Fick schysst pump i högra biceps men inte lika bra i vänstra. Anledningen till att jag inte kör rak stång övningar är att jag har en skada i mina handleder. Jag körde dock några rep utan vikter för att känna på och skadan är inte lika allvarlig som förr men jag vågar inte slänga på för mycket vikter än.

    #126631

    Barbell Deadlift
    100kg x 8
    100kg x 8
    100kg x 8

    Assisted Pull-up
    40kg x 8
    40kg x 8
    40kg x 8 OBS: Detta är alltså 40kg assisted. Jag tar hjälp utav 40kg.

    Dumbell Bent-over Row
    22.5kg x 8
    22.5kg x 8
    22.5kg x 8

    Cable Pulldown
    50kg x 8
    50kg x 8
    50kg x 8

    Ett helt okej pass, började svettas som aldrig förr dock. Jag har fortfarande lite problem att få kontakt med latsen vid pull ups och cable pulldowns men det har förbättrats den senaste månaden.

    #126632

    Jag körde mitt bröstpass igår som planerat dock tänker jag inte ens skriva ner hur det gick då jag inte räknar det som ett riktigt genomfört pass pga sällskapet.
    Jag kommer köra mitt axelpass som vanligt idag.. uppdatering kommer ikväll.

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.