Vägen till -10% BF

Home Forums Seriösa träningsjournaler Vägen till -10% BF

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 22 total)
  • Author
    Posts
  • #527744

    Tjena Allihopa! Tänkte slänga upp min första journal här på forumet. Mitt mål är att komma ner till 10% eller minde BF fram till sommaren. Så här tänkte jag lägga upp de:

    Måndag: Biceps, Rygg
    Tisdag: Bröst, Triceps
    Onsdag: Axlar, underarmar
    Torsdag: Ben, mage
    Fredag: Bröst, mage
    Lördag: vila
    Söndag: vila

    Kör tung styrketräning för att bevara dom muskler jag lyckats fått under bulken i höstas. Kör även 30 min cardio efter passen och skall börja med morgonpromenader när det inte är iskallt ute:emo-thumb

    Jag ligger i dagsläget på ca 2000 kcal om dagen

    22 år gammal
    192 cm lång
    Vikt just nu: 90.1 kg morgonvikt 91.2 kg kvällsvikt

    Jag ska helt enkelt ner till mindre än 10% BF allt annat är ett stort misslyckande! hoppas jag kan få lite råd av er ”proffs” där ute nu när jag gör en journal + att jag får lite bättre koll själv också när allt skrivs ner:D minnet är ju lite sådär asså haha:|

    #70410
    #527745

    Så här ser jag ut nu bilderna är tagna idag, inte dom bästa jag vet! Ska fixa fram bättre bilder senare. får lura nån polare att ta dom!:D

    #527746

    Läraren var sjuk idag på förmiddags lektionen, blir att ta en promenad nu på 1 timme istället, sen plugget igen. Efter det blir det att köra Ben på gymmet sen avsluta med 30 min cardio på bandet. återkommer senare ikväll med en uppdatering.

    #527747

    Skulle dragit ner till 4pass i veckan bara.
    Legat på 1 litet överskott över en längre period så hade detta blivit kanon. Du har inte mycket fett men du har inte mycket muskler heller…. Tyvär!

    #527748

    Blev som sagt 1 timmes promenad innan skolan idag. efter skolan gick jag ner på gymmet och körde Ben och Mage 70 min sen avslutade jag med 20 min cardio på de!

    Ben passet

    Bencurl Framsida lår
    8*80kg
    8*80kg
    6*90kg
    6*90kg

    Bencurl Baksida lår

    8*60kg
    8*60kg
    6*70kg
    6*70kg

    Benpress

    5*110
    5*110
    4*110
    4*110

    Stående benpress i smithen (mina ben var helt död här)

    7*60kg
    7*60kg
    7*60kg

    Avslutade med att köra mage 20 min och efter de som sagt cardio i 20 min.

    Dagens måltider

    Frukost: 2 kokta ägg på hårdbröd samt en tallrik havregrynsgröt
    Mellanmål: Whey 80
    Lunch: 500g kesella
    Mellanmål: blev tyvär inget:( glömde drinken hemma
    Träning
    Middag: 200g kyckling, 1 stekt ägg, 100g fullkornspasta, Whey 80
    Kvällsmat: 170g avrunnen tonfisk i vatten samt 2 ägg

    Kcal ca 2000

    #527749
    J.v.K wrote:
    kör på och lycka till! :)

    Tackar! Lycka till med målet som Spartan själv!:emo-thumb

    #527750

    Blev 1 timmes bröst pass idag.. känner mig lite små förkyld så passet blev sådär, får vara inne i helgen och äta vitaminer:D hehe..

    Bröst

    Lutande Hantelpress

    8*35
    8*35
    7*35
    7*35

    Rak Hantelpress

    7*4*31

    Rak Bröstpress i maskin

    7*60
    7*60
    4*75
    4*75

    Cablecross (nerifrån och upp)

    7*20
    7*20
    7*20
    10*15

    Cablecross

    7*4*25

    Blev 15 min mage och 20 min på Crosstrainern också:D

    Dagens mål

    Frukost: 2 ägg på hårdbröd, en tallrik havregrynsgröt

    Mellanmål: whey 80

    Lunch: 500g kesella

    Mellanmål: Dietpro (som jag fick hem idag, 30g protein 4.5g kolisar 2g fett och 8g fibrer) mättade riktigt bra och smakade kanon:D

    Träning

    Middag: 200g kyckling 100g pasta, whey 80.

    Till kvällen blir de 2 ägg och kanske lite tonfisk:D

    #527751
    J.v.K wrote:
    sedär ja, fan stark ju :up:

    Tacktack.. A då lite styrka har man efter hösten! men musklerna är jag inte helt nöjd med. men ska ner till 5-10% Bf först till sommaren, sen nästa höst vid bulken får man börja finslipa musklerna:D

    #527752

    Känns skönt med vilodag nu, har inte känt mig i topp i kroppen de senaste dagarna.. men lite vila över helgen ska nog fixa till de:D Så jävla fint väder ute så blir nog en promenad senare iaf så lite fläsk försvinner;)

    #527753

    Grymma lutande Hp.

    #527754
    fredrik92a wrote:
    Grymma lutande Hp.

    Tacktack:) en utav mina favorit övningar så nött på dom bra:)

    #527755
    J.v.K wrote:
    fint väder? galen pojk? jag är så trött på kylan & snön så det finns inte :D

    Haha aa jag också! men vafan den senaste tiden har de bara vart snöstorm och -20c typ haha. Men idag var de tamefan sol och bara -1 ute så då blev det en lång promenad.

    #527756

    Tjenare, vi har liksom allt helt likadant, längden, vikten åldern och t.om. målet till sommaren är samma :)

    Kommer att följa den hä journalen, du kan även kolla in min journal på [http://forum.body.se/showthread.php?t=20158&page=11] lycka till :)

    #527757
    J.v.K wrote:
    aha hehe, ja men då hänger jag med ^^ saknar plusgrader! och att kunna gå ut och gå i tshirt

    haha aa de skulle inte vara helt fel:D ligga på stranden och jäsa bara8)

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 22 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.