15 år Axlar, skada, sträckning?

Home Forums Skador och rehabilitering 15 år Axlar, skada, sträckning?

  • This topic is empty.
Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • Author
    Posts
  • #50795
    #121793

    Hej har för över två månader sedan haft en lättare smärta i min vänstra axel. Det hela började med att under ett axel eller bröstpass började jag känna att något ”gnagde” i den främre delen av axeln. Jag tänkte inte så mycket på det och fortsatte att köra. Men efter några pass förvärrades det, det började istället att göra ont. Nu två månader efter har jag fortfarande samma lätta smärta, jag har testat med voltaren om det skulle vara en inflammation, vilat en vecka, etc men inget har fungerat. Axeln har också börjat knaka när jag gör ” jumpingjack” rörelsen, fast bara med armen ( som om jag skulle flyga ). Vad borde jag göra? Har varit hos en ortoped som sa åt mig att jag skulle göra armhävningar med skuldrorna sammanpressade. I mina öron låter det som rent skräp. Då kommer jag till frågan, vad kan det vara, skada i rotatorcuffen, sträckning, eller slitage i fästerna? Har börjat göra inåt och utåtrotationer med sk cable men det verkar inte ge några resultat. Vad ska jag göra? Unvida att träna? SNÄLLA ta er tiden att läsa detta, det är oerhört frustrerande att träna på sparlåga!

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.