Avslitet korsband, rehab/tid/chans för comeback?

Home Forums Skador och rehabilitering Avslitet korsband, rehab/tid/chans för comeback?

  • This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Posts
  • #55427
    #141569

    Tjena body’s!
    Skrev en tråd här för ett tag sen ([http://forum.body.se/showthread.php?p=1019086#post1019086])

    Det var inte menisken som hade pajjat, mitt främre korsband är avslitet.

    Då undrar jag hur lång rehab det krävs, hur stor chans är det att jag kan forsätta spela fotboll?
    Ortopeden har kollat och han sa att jag har haft tur eftersom mina ben var vältränade(!) så det är väl bra, i guess…
    Operation blir det snarast.

    Men frågan jag verkligen vill ha svar är; Hur stor chans är det att jag kan spela fotboll igen? Det jag har lagt ner helhjärtat, gick hur bra som helst tills den idiotiska spelaren sparkade mig på utsidan av knät.

    //MVH, Deppig fotbollsspelare.

    #141570
    ediyy wrote:
    Tjena body’s!
    Skrev en tråd här för ett tag sen ([http://forum.body.se/showthread.php?p=1019086#post1019086])

    Det var inte menisken som hade gått sönder,, mitt främre korsband är avslitet.

    Då undrar jag hur lång rehab det krävs,
    hur stor chans är det att jag kan forsätta spela fotboll?
    Ortopeden har kollat och han sa att jag har haft tur eftersom mina ben var ganska vältränade(!) så det är väl bra, i guess…
    Operation blir det snarast.

    Men frågan jag verkligen vill ha svar är; Hur stor chans är det att jag kan spela fotboll igen? Det jag har lagt ner helhjärtat, gick hur bra som helst tills den idiotiska spelaren sparkade mig på utsidan av knät.

    EDIT ;Glömde tilläga att jag är färdigväxt!

    //MVH, Deppig fotbollsspelare..

    aa

    #141571

    Rehabtiden efter operation är runt nio månader… opererat mig och skötte rehab till punkt och pricka samt att jag la till extraträning för benen. Bättre än någonsin i knät nu och kan springa osv. Fick ett par operationer då jag hade menisken med.

    #141572
    Christer Örni wrote:
    Rehabtiden efter operation är runt nio månader… opererat mig och skötte rehab till punkt och pricka samt att jag la till extraträning för benen. Bättre än någonsin i knät nu och kan springa osv. Fick ett par operationer då jag hade menisken med.

    Så kort och gott, sköter man rehaben och kör det lilla extra bra så blir det bra? :D

    #141573

    Sitter i samma sits som du, spelade en korpenmatch och vred knäet (korsband av).
    Håller i denna stund på att träna upp musklerna för senare operation.
    Svårt att veta hur bra det kan bli efter operation, många har turen att det blir väldigt bra ( i detta fall beror det mycket på den som opererar). Men mycket som Christer säger att det gäller att sköta träningen noga, fuskar du får du garanterat senare problem!

    Lycka till, och låt det få ta den tid det tar!

    Mvh//Joakim W

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.