Axelskada vid bänkpress

Home Forums Skador och rehabilitering Axelskada vid bänkpress

  • This topic is empty.
Viewing 5 posts - 16 through 20 (of 20 total)
  • Author
    Posts
  • #427538

    titta i den senaste utgåvan av Body, där var det ett reportage om 4 olika sorters axelskador. där kan du kolla om det är någon som passar in på din skada och se vad du ska göra åt den

    #427539
    Patrik Svensson wrote:
    Antar att du lyfte av stången med axlarna så det är därför du fick ont.
    Så jag instämmer med ”Lär dig bänka 100% korrekt”

    Rekommenderar att du kollar igenom hela den här serien för att förhoppningsvis undvika axelproblem i framtiden [http://articles.elitefts.com/articles/features/so-you-think-you-can-bench-get-the-whole-series-here/]

    Riktig bra länk där han förklarar allt om bänkpress

    #427540

    Kan bara hålla med föregående talare, mycket bra länk! tack för den :)

    #427541

    tror ja känner igen mig exakt i den känslan du har när de gäller smärtan i axeln.. hände mig med för ungefär 2 veckor sedan, ja körde hantelpress, och antagligen värmt upp får dåligt med, ja körde tungt o när jag var i bottenläget o skulle upp så var de ngt som hände i den vänstra axeln.. och sen klara ja inte göra något när ja använde den rörelsen de gjorde skit ont.. men som du säger så känns de inte om ja inte gör någon rörels med axeln.. men just i de läget man har som om man bänkar så gör de ont.. mitt har blivit bättre men känner förtfarande av det.. och det är obehagligt för man vet ju inte om de är en skada för livet man fått eller vad.. :(

    #427542

    Tänk på att hålla rotorcuffen stark och även träna baksida axlar:up:

Viewing 5 posts - 16 through 20 (of 20 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.