Biceps problem

Home Forums Skador och rehabilitering Biceps problem

  • This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Posts
  • #66027
    #466123

    Har ont i höger arm
    Smärta sitter på högerarm biceps, på höger sida ca 3-4 cm ovanför armvecket,
    och gör ont när jag ska lyfta ALLT. smärtan sitter inte i stora senan som är på mitten utan mot ytterkanten av armen och ner mot underarmen.
    smärtan är när jag lyfter och efteråt och om jag trycker på området med tummen så är det kraftig smärta.

    skadan uppkom när jag körde sittande bicepscurl med stång mot knäna, när jag drog upp från knäna så högg det till i den delen av muskeln,

    skadan har inte gett med sig på 2 månader nu,
    behandling smärtstillande i form av celebra, voltaren och arcoxia, vila 2 x 2 veckors perioder, lättare träning
    inget har hjälpt någon som har något förslag på åtgärd, behandling vad det kan vara.

    #466124

    Du kan ha råkat ut for en akut kompression / sträckskada av en ytlig hudnerv som urspringer från n.musculocutaneous. Nerven kommer upp från djupet og blir ytlig precis der du berättar att du har smärta.. den löper så nedåt mot utsida underarmen (ned mot tummen). Har du smärta om du sträcker maximalt på armen och vrider handflaten uppåt samtidigt? En muskelskada borde ha läkt efter 2 mnd, om du inte har provocerat.

    #466125

    Smärtan är där när jag ska lyfta, och när jag spänner och ska spänna bicepsmuskeln,

    och om jag sträcker ut armen maximalt och vrider handflatan uppåt så har jag ont i den sista delen av vridningen, jag blir inte av med eländet även efter långa vilouppehåll.

    #466126

    Det kan också vara m.supinator som spökar, med möjlig kompression av n.radialis. Jag rekommenderar dig att hitta en duktig sjukgymnast/naprapat/kiropraktor som kan undersöka dig! Lycka till!

    #466127
    Bonecrusher wrote:
    Smärtan är där när jag ska lyfta, och när jag spänner och ska spänna bicepsmuskeln,

    och om jag sträcker ut armen maximalt och vrider handflatan uppåt så har jag ont i den sista delen av vridningen, jag blir inte av med eländet även efter långa vilouppehåll.

    Har exakt detta problem Som du säger när jag spänner eller sträcker ut armen och vrider
    gör det väldigt ont. Har har haft det väldigt länge och blir aldrig riktigt fri.

    Hur har det gått för dig? Har någon fler några tips på behandling?

    #466128

    jag har haft samma problem, efter ca. ett år av djävulskapet gick jag till en läkare, som gav mig en cortisolspruta i bicepsmuskelfästet, funkat fint sedan dess men känns som det är påväg tillbaks i samband med min deff. tänkte köra lite lugnt med endast excentriska bicepsövningar ett tag framöver

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.