Erfarenheter av Labrumskada ?

Home Forums Skador och rehabilitering Erfarenheter av Labrumskada ?

  • This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Posts
  • #66165
    #469180

    Är det någon som har erfarenhet av labrumskada, jag har gått hos idrottsläkare samt kört rehab. med sjukgymnast i över ett år utan någon bättring. Läkaren vet inte vad det kan vara. Sökte upp följande text ned på nätet, smärttillståndet som beskrivs stämmer med mina . Det som smärtar mest är när man kör axelpress uppåt. Vad ska man göra ?

    Skadan är vanlig hos handbollsspelare, tennisspelare, volleybollspelare, spjutkastare, elektriker, ventilationsarbetare och takmontörer.
    Oftast har patienterna en mycket god rörlighet i axelleden med ett smärttillstånd som kan påminna om impingement (se ovan). Smärtorna är mest intensiva när armen lyfts och förs bakom huvudet eller bakåt i nivå med bröstkorgen. Smärtorna sitter oftast både på axelns framsida och/eller baksida, men oftast inte på axelns utsida.

    #469181

    Med en labrumskada finns det ofta ett kraftigt axeltrauma med i bilden. Stämmer det hos dej? [http://shoulderpaininfo.com/shoulderLabrum.html]

    #469182

    Jag kan inte säga att jag har haft något särskilt tillfälle där jag har skadat mig eller att axeln hoppat ur led. Kan ha tagit några tuffa tacklingar någon gång men inte så att jag har gått runt och haft ont efteråt.

    #469183

    Jag är opererad för min labrumskada. Skadan gjorde att ledkapseln vart instabil vilket ledde till sekundärt impigment. En bedövningspruta in i leden kan ge svar.

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.