Hållning och rygg/axlar.

Home Forums Skador och rehabilitering Hållning och rygg/axlar.

  • This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Posts
  • #98922
    #1069417

    Hej, har tränat nu ett tag och märker att mina axlar putar framåt och min svank är inte längre lika rund i böjen utan är rakare. Polarna säger att jag ska tänka på att sträcka på mig vilket jag gör men… Jag undrar om det finns något träningssätt att få tillbaka axlarna och hålla ryggen rakare när man är avslappnad.
    Har spanat runt och hittat en del ryggstöd/axelstöd för just hållningen men dom är svindyra och läst lite gran om vad att man kan sätta på sig två tejpbitar, vardera från ena bröstvårtan över axeln ner till skuldran i spänt läge för att sedan hålla sig där så att inte tejpbitarna lossnar. Verkar lite lösaktigt dedär, finns det inget/inga bättre sätt?

    Mvh Daniel Nordin

    #1073080

    Träna ryggen och bakre axlar.

    #1073209

    ja som morfius skriver.

    Träna mer bakre delta muskel.samt rodd övningar för rygg.
    Axel muskel är 3-delad ,främre,sen mittendel,sist bakre deltoids.

    du har fått en viss obalans i denna ,antagligen.vilket jag sett mkt på gym.kan bli så vid mkt bänkpressande.el andra övningar som komplar in axel.då man blir för stark i främmre deltoid muskel.dvs axel.

    #1073225

    Pull aparts med gummiband, samt ett tankesätt om att du alltid har en ballong som svävar ovanför huvudet som du ska toucha med huvudet. Låt bli att hänga framför datorn allt för mycket, dra in mobilen nära bröstet när du sms:ar.
    Finns många småknep för att få till en mer ordentlig hållning.

    Stretcha baksida lår också är ett tips.

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.