Hängig på vilodagar.

Home Forums Skador och rehabilitering Hängig på vilodagar.

  • This topic is empty.
Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author
    Posts
  • #72024
    #570648
    Flessa wrote:
    jag har ett problem.

    Oftast, som till exempel idag, på mina dagar då jag inte tränar så känner jag mig trött och orken tryter mest hela dagen.

    Jag förstår verkligen inte varför. Någon som har samma problem eller vet vad detta kan komma sig? :(

    MVH

    Är inte poängen med vilodagar att man ska återhämta sig då? Att du känner dig trött efter kraftig ansträngning verkar inte det minsta konstigt.

    #570649
    Bashful_Bob wrote:
    Är inte poängen med vilodagar att man ska återhämta sig då? Att du känner dig trött efter kraftig ansträngning verkar inte det minsta konstigt.

    Håller med.

    Även jag känner mig rätt orkeslös dagen efter ett pass, vilket väl antagligen är att betrakta som fullständigt naturligt i detta sammanhang.

    #570650

    Låter inge bra, njut av att vara ledig istället. :)
    Nu när jag för första gången på länge vilar en dag i veckan har träningen börjat gå mycket bättre.

    #570651
    Flessa wrote:
    jo, visst ger det resultat när man börjar vila lite gran emellanåt :up:

    Men på vilodagarna är jag helt död i 8 av 10 fall:frust:

    Jag har ingen som helst aning om vad det kan bero på.
    Gå ut och glid en promenad på 10-20 minuter och kör på dagen som vanligt sen kanske?

    #570652
    Flessa wrote:
    redan provat, doesn’t work tyvärr. kanske lika bra jag gå och hänger mig eller något :p

    Aj då.
    Äsch det är säkert bara inbillning, du ställer in dig på att vara trött bara för att du inte tränar.
    Försök att i förväg längta tills vilodagen.

    #570653

    Jag känner mig då nästan alltid seg och trött på hösten/ i början av vintern. Kan det kanske vara en orsak? Eller har du alltid varit slö på vilodagarna? hur länge sover du?

    #570654

    Det kan möjligtvis inte vara så att din vilodag också är din ätardag, där du äter lite sämre än träningsdagarna? Jag brukar bli otroligt slö de dagarna när jag unnar mig pizza, godis osv (oftast på helgerna). Om inte så se till o stiga upp rätt tidigt, starta med en rejäl frukost o kaffe, planera upp dagen och var sysselsatt så löser det sig nog!

    #570655
    Flessa wrote:
    Men saken är den att det spelar ingen roll om jag tränar vilodagen kommer efter en dags träning eller efter 5 dagars träning i streck, är ändå alltid helt slut.

    Jag brukar träna på morgonen runt 8-9 tiden och då är jag jättepigg resten av dagen sedan. verkar nästan som om kroppen behöver detta ”startskottet” för att komma igång.

    Kan förstå att din kropp är vad vid att bli igångkörd på morgonen. Prova att köra en timmes yoga innan frukost på vilodagar. Blir du inte pigg då vet jag inte vad som skulle hjälpa…

    #570656

    Hur är det med kosten? Jag kan känna mig väldigt seg och trött om jag har slarvat med kosten under en kortare period.

    #570657
    Flessa wrote:
    jag har ett problem.

    Oftast, som till exempel idag, på mina dagar då jag inte tränar så känner jag mig trött och orken tryter mest hela dagen.

    Jag förstår verkligen inte varför. Någon som har samma problem eller vet vad detta kan komma sig? :(

    MVH

    Kan det inte vara så att kroppen blir beroende av alla ämnen som den producerar under och efter träning och på vilodagarna kan du inte känna av detta och på så vis känna dig hängig och orkeslös.

    Bara en tanke…

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.