Högra rotaturcuff muskeln paj, behöver hjälp

Home Forums Skador och rehabilitering Högra rotaturcuff muskeln paj, behöver hjälp

  • This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Posts
  • #66380
    #470416

    Tjena!

    För cirka 2 veckor sedan märkte jag att axelpress inte funkade längre.
    Jag avbröt därför gympasset och jag har kört axlar 1 gång efter det. Det sista passet så gick det inte att köra axelpressar alls, och jag märkte när jag körde rotaturcuff att det inte gick att köra med högra armen då det helt enkelt bara tog stop.

    Har någon något tips om jag ska gå ner och köra andra övningar för framsida axlar och försöka bygga upp min rotaturcuff muskel så mkt som möjligt eller vad ska jag göra? Har alltid kört rotaturcuff på mina axelpass.

    MVH Daniel

    #470417

    [http://en.wikipedia.org/wiki/Rotator_cuff] prova de övningarna längre ner. har hjälpt mig en del, men vääldigt låga vikter i början o sakta

    #470418
    Wargen wrote:
    [http://en.wikipedia.org/wiki/Rotator_cuff] prova de övningarna längre ner. har hjälpt mig en del, men vääldigt låga vikter i början o sakta

    Hur ofta rekommenderar du att jag kör det? Lite varje dag eller?

    #470419
    Daniel Magnusson wrote:
    Hur ofta rekommenderar du att jag kör det? Lite varje dag eller?

    Ingen kan svara på det över internet då ingen här kan avgöra hurpass skadad du är.:)

    När det var som värst för mig så sa min naprapat att köra 2-3ggr/vecka men det var ju för mig och min skada.

    Tar det stopp, som du beskriver, och du inte kan köra övningarna för rotatorn som du säger så bör du nog vila axlarna ett tag och sen försöka igen och då trappa upp rotatorträningen allt eftersom det blir bättre.

    #470420
    Krögarn wrote:
    Ingen kan svara på det över internet då ingen här kan avgöra hurpass skadad du är.:)

    När det var som värst för mig så sa min naprapat att köra 2-3ggr/vecka men det var ju för mig och min skada.

    Tar det stopp, som du beskriver, och du inte kan köra övningarna för rotatorn som du säger så bör du nog vila axlarna ett tag och sen försöka igen och då trappa upp rotatorträningen allt eftersom det blir bättre.

    Japp, jag ska göra det. Synd bara att axlar är typ det bästa jag har :(

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.