hugger till i bröstet vid hosta och stretching

Home Forums Skador och rehabilitering hugger till i bröstet vid hosta och stretching

  • This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Posts
  • #66205
    #469701

    Har i ca 2-3 veckor haft lite ont i vänster bröst, det hugger till lite när man hostar och när man vrider överkroppen åt höger.

    Har under denna period kört som vanligt med träningen eftersom jag inte känner av nått när jag kör bänkpress eller liknande övningar. Känner av lite när man stretchar bröstet men inge märkvärdigt..

    Trode först det var nån inflamation kring bröst/hjärta men har varit hoss läkaren och allt såg bra ut (ekg och blodundersökning)

    Kan det vara fästet till bröstmuskeln? Kommer ihåg att jag körde tunga negativa reps i bänkpressen för en 3 veckor sedan.

    Har vilat i 5 dagar nu och tänkte börja träna i morgon, är det skonsammare om man hoppar över pressövninger och bara kör flyes för bröstet i stället?

    #469702

    Har exakt samma problem just nu. Har däremot inte vart o kollat upp det än men planerar o göra det snart. Det går jättebra o träna osv men i vardagen kan jag få rejält ont. Det hela börja för mig när jag skulle backa ut ur parkeringen, vred kroppen för o se i bakrutan o då kändes det som muskelfästet i mitt högra bröst bara släppte. Sen dess har d kommit o gått.

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.