Impingement ?

Home Forums Skador och rehabilitering Impingement ?

  • This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Posts
  • #48944
    #118678

    Ska försöka hålla det lite kort så man orkar läsa det.

    Kan inte längre sova på sida, kan endast sova på rygg. Men iaf, det känns som om axeln har hoppat ur led på någotvis, inte helt utan en del bara. För min högra axel, där problemen är känns mycket mer slapp, hängig och typ ”efterbliven”. Den bara hänger och det känns ibland sjukt konstigt om jag sitter stilla en tid eller om jag har den i samma position ett tag, då känns det som någon annans arm helt enkelt. Svårt att förklara men ungefär så.

    Köra bänkpress och hantelpress, det funkar utmärkt utan någon som helst smärta. Problemen uppkommer när jag kör chins eller latsdrag, främst vid chins. Jag kan inte dra upp mig korrekt och övningen blir fel och det går snett, får ingen kontakt i ryggen. Samma sak gäller när jag utför double biceps posen, det blir sjukt snett, man kan se detta på axlarna. Känns även där som om armen inte ”tillhör” mig längre.

    Ibland kan jag få strålande smärtor längs med baksida axel till latsen. Knakar när jag utför hantelpress över axelhöjd, dock inte när jag när kör med vikter mot bänk och svankar samt drar bak axlarna. Jag känner att jag kan dra ”ner” höger axeln mycket längre ner mot magen än vänstern. Med vänster går det inte alls, den sitter stabilt fast.

    Kört rotatur cuff övningar, i cablecross där man drar åt sidan med armen intill kroppen. Blir sån sjuk pump, kör med minimal vikt och de känns som om axeln ska hoppa ur led med brännande smärta vid 10-15 reps.

    Någon som har några tips, erfarenheter? Har inte råd just nu att gå till naparat eller dylikt då ekonomin inte tillåter detta så jag vänder mig hit istället.

    Bifogar en bild på hur jävla knas det ser ut när jag håller i en rak skivstång med raka armar, om det är av intresse?

    #118679

    Tror du får testa runt på andra ställen, kolo eller något. Det är ganska dött här.

    #118680
    Yaldish wrote:
    Tror du får testa runt på andra ställen, kolo eller något. Det är ganska dött här.

    Haha jo, har märkt det. Får hoppas på det bästa sen när jag bokat tid. :)

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.