Impingemet operation av bicepssena rehabilitering

Home Forums Skador och rehabilitering Impingemet operation av bicepssena rehabilitering

  • This topic is empty.
Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • Author
    Posts
  • #104966
    #1081210

    Hej alla, tänkte fråga om lite hjälp eller tips om någon;) har gjort liknande operation som mig, har haft problem med en krånglande axel några år, hade en molande värk i bicepssenan + AXELN som knakade vid nästa all typ av pressövningar, själv trodde jag det bara var lite muskelbristning vilket det kändes som, valde tillslut att söka hjälp hos en axelspeciallist, han valde göra en titthålsoperation, det vissade sig vara en massa brosk på skulderbladsbenet + den inflammerade slemmsäcken togs bort, han såg bicepssena var irreterad men kunde inte göra något eftersom axeln var så inflammerad. Nu 3 mån senare är jag nyopererad igen och bicepssenan fastsatt med tråd i ett bättre läge så den inte kläms, ska använda mitella i 2/5 vecka nu inte röra armen alls, sen är det dags för rehabträning, antagligen trodde läkaren att slag på axeln ”kör motocross/enduro” var orsaken sedan att jag tränat hårt + mitt tunga jobb som soppåkare slitit utt axeln, jag har styrketränat aktivt i 5 år. Min fråga till er: har någon gjort en liknande operation framförallt av bicepssenan? Hur såg eran rehablitering utt, hur lång tid tog det komma tillbaka, fick ni tillbaka styrkan? Tack på förhand :up:

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.