kan inte utföra NÅGON SOM HELST benträning

Home Forums Skador och rehabilitering kan inte utföra NÅGON SOM HELST benträning

  • This topic is empty.
Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author
    Posts
  • #70940
    #549480
    J.v.K wrote:
    mina knän har spökat, i väl drygt 2 år tror jag. kan inte göra någon benövning utan att det känns mer i knäna än det gör i musklen. precis när jag känner att muskeln börjar bli varm så gör det så ont så att jag måste avbryta(inte jätteont, men känner att det inte är rätt)
    knäböj (fri/smith), benspark, utfall, benpress kan inte göra en enda(provat alla inställningar som finns)

    provat med tusen olika sätt att värma upp
    jättelånga uppvärmningar med långsampyramidökning och tvärtom

    lätt/tung vikt spelar ingen roll då det fortfarande bara känns i knäna.

    finns det något jag kan göra?
    jag skäms verkligen för mina små ben

    Har du kollt upp det? tagit reda på vad det kan vara för fel? börja med det~
    sen får du väl börja med rehabträning som start innan du kan köra hårdare annatar jag, om det nu är nåt som går att behandla, och det får vi hoppas att det är.

    #549481
    J.v.K wrote:
    har ingen som helst tid som heltidsstuderande ”/ får bli ev. på lov eller efter högskolan.

    men får ont när jag cyklar i uppförsbacke också. trots perfekt inställd från en cykelaffär, tycker det ska kännas i benen, saknar mjölksyran i benen :( och att känna en pump, bara knät som liksom svider hela tiden. så oerhört frustrerande

    hur länge har det varit så då?

    vad har du inte tid med? att kolla upp de hos läkaren är väl inte så tidskrävande? boka en tid så vet du när du ska göra det.

    jag har faktiskt ingen aning vad det kan vara. har du riktigt dålig muskulatur på benen?

    #549482

    Nu får du bannemig ta och sluta dumma dig, ”har inte tid”.. va?
    Ta och pallra dig iväg och ta reda på vad du har för problem, återkom sedan hit.

    Vi är ingen hög med internetdoktorer som diagnosticerar dig online.

    #549483
    J.v.K wrote:
    var inte ute efter att bara lipa, tänkte höra om något hade varit med om samma, dela erfarenheter

    Jag vill bara framföra att du ska VARA RÄDD OM DIG, och DIN KROPP.
    Det finns ingen anledning att gå och ha ont och inte veta varför – herregud om du skulle orsaka att du aldrig kan återhämta dig då?

    #549484

    Jag har också haft/har en del strul med knäna men inte fullt så illa som du. Iaf, här är det inte fråga om att inte ha tid till att gå och kolla upp det, det är bara något du ska ta dig tid till att göra. Kan inte begripa något annat resonemang. Har du tid att posta en tråd här har du tid att gå till doktorn. Har du tillräckligt med besvär så hamnar det högt på prioritetslistan.

    #549485

    Ont i knät. Vore bra om du kunde specificera lite mer, vart i knät det gör ont. Är det båda knäna? Samma ställe smärtan sitter på båda? Exakt vart uppstår smärtan?

    #549486

    Vart gör det ont då? På utsidan av knäna, på insidan, mitt på knäna?

    #549487

    Det går ju inte å sitta på ett forum och gissa vad som är fel… gå till en duktig naprapat.:up:

    #549488

    Jag skulle inte gå till en naprapat med det där. Se till att få tid hos en distriktsläkare så de får ta en titt, berätta hur länge du haft problemen och se till att få en tid hos en ortoped så de kan ta röntgenbilder. Kan vara precis vad som helst men insidan, mitt i, låter som de skulle kunna vara en menisk alt. knäleden.

    Inflammation eller liknande kan du nog utesluta då problemen tydligen bara kommer i samband med träning och aldrig i vilande tillstånd.. (?)

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.