knakar

  • This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author
    Posts
  • #67088
    #473173

    tja tänkte höra om det finns någon som vet vad knakningar i lederna beror på jag har inte ont eller så men mina armbågar och axlar knakar och låter ibland som att det är grus i dom :( orolig att detta ska sabba min träning

    #473174
    heltsonk wrote:
    tja tänkte höra om det finns någon som vet vad knakningar i lederna beror på jag har inte ont eller så men mina armbågar och axlar knakar och låter ibland som att det är grus i dom :( orolig att detta ska sabba min träning

    Helt ofarligt och knastrandet beror på en ”vacuumeffekt” av ledvätskan som strömmar fram och tillbaka i leden. Du har inte ont av det, eller hur?

    #473175

    Avokado, nötter, omega 3 tabletter och quadrol(stärker leder och hjälper med fettförbränning). Dessa saker smörjer och stärker dina leder! Men ditt ”problem” är helt ofarligt!

    #473176
    heltsonk wrote:
    tja tänkte höra om det finns någon som vet vad knakningar i lederna beror på jag har inte ont eller så men mina armbågar och axlar knakar och låter ibland som att det är grus i dom :( orolig att detta ska sabba min träning

    Har själv haft problem med knakningar i armbågen, särskilt vid tricepsträning. Detta är nu över! Jag börjar varje triceps pass med att stretcha ut triceps. Ett bra sätt är att fatta en skivstång som är fast placerad framför dig(typ smith-maskin eller liknande). Gå ner med kroppen under skivstången(håll kvar greppet) sträck i triceps.. Blir samma position som bottenläget i en frenchpress men då du bara strechar och inte behöver trycka upp kommer du att kunna dra på lite extra för få upp rörligheten.

    Knakningar är inte bra om de uppstår för att du har dålig rörlighet och utför övningar fel.

    #473177
    fabrice wrote:
    har själv haft problem med knakningar i armbågen, särskilt vid tricepsträning. Detta är nu över! Jag börjar varje triceps pass med att stretcha ut triceps. Ett bra sätt är att fatta en skivstång som är fast placerad framför dig(typ smith-maskin eller liknande). Gå ner med kroppen under skivstången(håll kvar greppet) sträck i triceps.. Blir samma position som bottenläget i en frenchpress men då du bara strechar och inte behöver trycka upp kommer du att kunna dra på lite extra för få upp rörligheten.

    Knakningar är inte bra om de uppstår för att du har dålig rörlighet och utför övningar fel.

    ? ?

    #473178

    Ingen smärta ingen fara.

    #473179
    gorgi wrote:
    ? ?

    Ja, det var inte det mest klara inlägget jag gjort:) ganska rörigt faktiskt!

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.