Knakar och värker i bröstbenet

Home Forums Skador och rehabilitering Knakar och värker i bröstbenet

  • This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author
    Posts
  • #74081
    #586809

    Sedan en tid tillbaks så knakar det och värker i mitt bröstben bl a när jag sträcker armar fram eller bak. Är det någon som varit med om något liknande?
    Doktorn säger att jag bara överansträngt mina bröstmuskler… Men skulle jag verkligen ha ont i bröstbenet då och varför knakar det?

    Tacksam för alla svar,
    Richard

    #586810
    MerryAngel wrote:
    Sedan en tid tillbaks så knakar det och värker i mitt bröstben bl a när jag sträcker armar fram eller bak. Är det någon som varit med om något liknande?
    Doktorn säger att jag bara överansträngt mina bröstmuskler… Men skulle jag verkligen ha ont i bröstbenet då och varför knakar det?

    Tacksam för alla svar,
    Richard

    Hallå,

    Jag har haft liknande problem…men fick förklaringen att det var broskbildning!? Jag hade också ont när jag typ stretchade. Inget farligt dock, bara till att försöka ta det lite lugnare så går det nog över snart :up:

    #586811

    Hur gammal är du? kommer ihåg att jag hade liknande symptom när jag var mellan 16-18 år. kunde spraka ordentligt i bröstbenet när jag förde armarna bakåt och sköt fram bröstet, jag hade dock inte värk. Antar att det var broskbildning som gjorde knäckningen möjlig.

    #586812

    Tack för svaren. Jag är 20 år gammal, har haft detta i 3 veckor nu… Så lite orolig är man ju allt… Men som sagt var, det går nog över. :)

    #586813

    jag hade så en period förra året ..varjegång jag satte dubbelbicps bakifrån

    så knaka så ini helvete i bröstet…fasst det har gått över

    tack dock för att man fick reda på vad det va

    #586814

    Knakar överallt i mig :D armar, ben, bröst, rygg, nacke.. U name it :p

    I bröstet knakar det för att jag typ skadade mig när jag gjorde dips med bälte på. Gick bra på vägen upp men sen när jag skulle ner så small det och armarna bara vek sig. Har läkt nu iaf efter 4 månader och nu kan jag göra dips igen.

    17 btw

    #586815

    Hej

    Jag hade samma problem som dej under en tid.
    Postade en fråga om det i forumet och fick svar från Haskan, tror han är sjukgymnast eller liknande.
    Här följer hans svar iaf.

    Dina besvär är typiska vid en diskbuktning i bröstryggen. Det är inte själva diskbuktningen som orsakar smärtan utan det faktum att den trycker på dura mater som är det känsliga yttersta lagret som omger ryggmärgen.

    Det är oftast jättelätt att behandla, men det har en tendens att ofta återkomma. Det enda sättet att försöka förhindra recidiv är att vara extremt noggrann med hållningen.

    Jag började tänka mycket på min hållning eftersom jag har lätt för att ”sjunka” ihop lite i sittande ställning T ex vid datan osv.
    Körde under en tid övningar för hållningen och mitt problem försvann.

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.