Knäpper till i bröstkorgen

Home Forums Skador och rehabilitering Knäpper till i bröstkorgen

  • This topic is empty.
Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • Author
    Posts
  • #71513
    #563273

    Hej som titeln säger så knäpper det till i bröstkorgen vid bröst träning,det gör inte ont men det känns obehagligt, vill bara veta om det kan bli farligt eller om det går att få bort.

    Kanske är en dum fråga men jag vill gärna veta vad det kan vara !

    MvH Samuel

    #563274

    Kan även nämna att jag har haft problem med bröstryggen mellan 3-7 bröstkoterna(?)
    Det var inte diskbråck,dem sa att det kan ha varit en muskel som kommit i klämm under en annan muskel,tycker det låter konstigt,dem gjorde ett test med en sorts liten kavel i hjärn som dem sköljde med varm vatten och rullade över det onda området,vilket gjorde j*vulskt ont,men det gjorde ännu ondare när d em gjorde samma procesdur med kall vatten,spydde efteråt av smärta.

    #563275

    Efter ett relativt tungt bröstpass, dagen efter så kan jag spänna ut bröstkorgen så det knakar/knäpper, svårt att beskriva ljudet,känslan i ord. är det nå sånt du har?

    #563276

    ja precis,men det är även under bröst träning,helst vid tung.

    #563277

    Får också så ibland. Ingenting jag upplever som mer än naturligt dock.

    #563278

    okej Samir,då är det kanske mer vanligt än ovanligt(?)

    #563279

    Det smäller till i mitten utav min bröstkorg när jag sträcker på mig och pressar ut brösten. Det blir ett ljudligt knäpp då. Inte bara efter bröstpass utan typ jämt.

    #563280

    Japp samma här.

    Kommer oftast efter atlasstenar, bära kors eller naturstenar på bröstet.
    Har aldrig upplevt att det är något problem då det försvunnit å spänningen som jag upplevt släpper på nå nån dag.

    Troligen inget problem enligt mig:up:

    #563281

    okej tack för svar pasanen!:)

    #563282

    Jag får det ibland.

    #563283

    Jag får tryck över bröstet om jag tränat bröst hårt. Vad kan sånt bero på? Te.x när man andas osv. Känns skitobehagligt. Någon som vet om det kan vara någon muskel bristning eller så? Har haft så förut.

    #563284

    Kanske nått liknande jag har, när jag träcker på mig så knäcker det till vid ”solaplexus” (haha stavas?) precis längst ner mellan brösten. Det är med obehagligt.

    #563285

    Knakar för mig också ibland, men har inga problem av det.

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.