Liniment

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 17 total)
  • Author
    Posts
  • #707470

    Hoppas detta är rätt forumsdel..

    Jag jobbar som tidningsbud och springe mycket i trappor, det senaste har jag haft ett problem: jag får ont i vaderna och smalbena, (nix, inte benhinneinflamation än) i alla fall, jag blev rekomenderad liniment av en bekannt så jag köpte en flaska och smorde underbenen innan jag skulle jobba och problemet försvann.. denna liniment sort är utan smärtstillande medel i så jag undrar nu, Hur funkar liniment, exakt vad gör det med/i kroppen?

    /
    Lupo

    #79005
    #707471
    Quote:
    Hur funkar liniment, exakt vad gör det med/i kroppen?

    /
    Lupo

    Jag är ingen expert inom området, men här är en teori…

    De traditionella linimentämnena mentol, metyl salicylat och kanelolja ”retar” huden. När huden retas ökas genomströmningen i de ytliga blodkärlen vilket ger en positiv känsla vid muskelvärk, reumatism och liknande. Det är därför liniment fungerar. Liniment används oftast på muskler, rygg och leder. Men också av personer med ryggskott, ishias, fibromyalgi, sendrag mm.
    Före kroppsansträngning ger liniment muskler och muskelfästen en mycket bättre uthållighet.
    Efter kroppsansträngning kan liniment ge en skön, uppfriskande och avslappnande känsla till trötta och ansträngda muskler och muskelfästen…

    En teori, som sagt… :|

    #707472

    tackar

    #707473

    Prova Hästliniment!

    Ja det används på hästar, jag har inte provat det själv ännu men jag ska göra det. Jag har fått mycket lovord om detta liniment, det ska vara riktigt starkt och därmed effektivt! Sök på nätet på ”hästliniment” så hittar du det.

    #707474
    Lupo wrote:
    tackar

    Det bästa liniment som alla lyftare kör med finns hos wahlanders.

    #707475

    Testa Linnex, grymt bra!:emo-thumb Men kleta inte på för mycket bara, risk för överhettning:) Finns på Budo och Fitness(de flesta)

    Mvh Jossan