Liniment

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 17 total)
  • Author
    Posts
  • #707470

    Hoppas detta är rätt forumsdel..

    Jag jobbar som tidningsbud och springe mycket i trappor, det senaste har jag haft ett problem: jag får ont i vaderna och smalbena, (nix, inte benhinneinflamation än) i alla fall, jag blev rekomenderad liniment av en bekannt så jag köpte en flaska och smorde underbenen innan jag skulle jobba och problemet försvann.. denna liniment sort är utan smärtstillande medel i så jag undrar nu, Hur funkar liniment, exakt vad gör det med/i kroppen?

    /
    Lupo

    #79005
    #707471
    Quote:
    Hur funkar liniment, exakt vad gör det med/i kroppen?

    /
    Lupo

    Jag är ingen expert inom området, men här är en teori…

    De traditionella linimentämnena mentol, metyl salicylat och kanelolja ”retar” huden. När huden retas ökas genomströmningen i de ytliga blodkärlen vilket ger en positiv känsla vid muskelvärk, reumatism och liknande. Det är därför liniment fungerar. Liniment används oftast på muskler, rygg och leder. Men också av personer med ryggskott, ishias, fibromyalgi, sendrag mm.
    Före kroppsansträngning ger liniment muskler och muskelfästen en mycket bättre uthållighet.
    Efter kroppsansträngning kan liniment ge en skön, uppfriskande och avslappnande känsla till trötta och ansträngda muskler och muskelfästen…

    En teori, som sagt… :|

    #707472

    tackar

    #707473

    Prova Hästliniment!

    Ja det används på hästar, jag har inte provat det själv ännu men jag ska göra det. Jag har fått mycket lovord om detta liniment, det ska vara riktigt starkt och därmed effektivt! Sök på nätet på ”hästliniment” så hittar du det.

    #707474
    Lupo wrote:
    tackar

    Det bästa liniment som alla lyftare kör med finns hos wahlanders.

    #707475

    Testa Linnex, grymt bra!:emo-thumb Men kleta inte på för mycket bara, risk för överhettning:) Finns på Budo och Fitness(de flesta)

    Mvh Jossan

    #707476

    Ja s

    #707477

    Hmmm, påverkad av den här tråden köpte jag en burk linnex och har börjat smeta på min axel, men jag tycker inte att det bränner/värmer knappt alls. Måste man massera in det utav he***te eller ska det knappt kännas?

    #707478
    Cichlidae wrote:
    Hmmm, påverkad av den här tråden köpte jag en burk linnex och har börjat smeta på min axel, men jag tycker inte att det bränner/värmer knappt alls. Måste man massera in det utav he***te eller ska det knappt kännas?

    SKOJAR du nu el?

    Första gången jag använde det så höll jag på att tuppa av, strök ”bara” två lager och huden började svettas, blev helt illröd på området och det brände så jag ville montera bort hela axeln :( (jag är för övrigt inte känslig)
    Haaha! nu har jag lärt mig hur man använder det.
    Bästa linementet jag provat :up:

    #707479

    Masserar man inte ut Linnex blir de varmare samt mera effektivt. Tyvärr så är inte Linnex direkt djupverkande i muskeln, själv brukar jag använda Aloe Veras djupverkande linement, tycker verkligen de e kanonbra. Händer ofta man låter leder mm få sig en omgång innan passet.

    #707480

    Radital heter enl mig det bästa linimentet,används för hästar i tävling eller nått sånt,står på flaskan:emo-thumb

    #707481

    Jag känner knappt någonting när jag stryker på det. Visserligen har jag masserat rätt hårt dom flesta gångerna, ska teste nu utan att gnugga in det. Jag köpte för övrigt varianten på burk, såg att det fanns ett ”stick” också som man kunde ha, men det verkade väldigt oekonomiskt att köpa, fast den kanske funkar bättre?

    Första gången jag använder liniment sedan… ja, jag vet inte när. Men jag minns att morsan smetade på mig klassiskt tigerbalsam när jag hade stukat mig när jag var liten och det brände extremt mycket mer än detta.

    Nu vet jag inte riktigt om liniment är rätta vägen att gå för att få ordning på axeln igen, men om det kan påskynda läkningen lite grand så är jag nöjd. har gått tre veckor nu och det går låååååångsamt långsamt framåt.

    Hästliniment vore skoj att testa. låter som rejäla grejor i alla fall.

    #707482

    The one and only, Nicoflex! När du har provat det vill du aldrig ha ngt annat.

    #707483

    Nicoflex .. finns att köpa på flera ställen på nätet bara att söka på google
    [www.extremepower.se]

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 17 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.