Magen, hjärtat eller kanske muskler?

Home Forums Skador och rehabilitering Magen, hjärtat eller kanske muskler?

  • This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Posts
  • #99439
    #1070750

    För ca: ett halvår sedan började jag få märkliga symptom i bröstet när jag tränade styrketräning. Ska ge ett exempel:  Jag står och kör hantellcurls och efter avslutad övning får jag ett tryck i bröstet som ibland strålar upp i hals, kan även kännas i rygg, men detta håller inte i sig utan varar kanske max en sekund, ibland kan det komma två gånger med några sekunders mellanrum. Dessa symptom har jag inte varje gång jag tränar utan det kan ta dagar eller tom veckor i mellan och jag märker dem endast vid träning och efter avslutad övning. Har gjort många undersökningar bl a blodprover, ekg, långtids ekg, arbetsprov och ultraljud, och allting har varit bra och läkarna har sagt åt mig att det inte är fel på hjärtat utan att det istället kan röra sig om magproblem i form av sura uppstötningar och halsbränna. Detta gör mig ändå inte lugn utan blir livrädd varje gång detta händer. Vet inte vad jag ska göra, verkar inte få fler svar på mitt problem. Kan tillägga att jag även går hos kiropraktor och även rådfrågat honom, men får samma svar där och att jag inte ska vara orolig. Någon som har ett svar eller någon som känner igen sig?

    #1073127

    du ska få ett svar men ändå ett svar av många möjliga…..
    eftersom du tror att det är hjärtat som spökar kan det vara faktiskt så enkelt som ”kalium eller d vitamin brist”.. men sen så verkar det konstigt att du får det efter träning endast..
    men om det känns som hjärtat slår hårdare slag som sedan strålar upp till halsen råder jag dig faktiskt o testa äta tex chips :)´(nu tänkte jag inte varje dag) men exempelvis då du ska träna innan träning … låter trevligt eller hur, men då får du i dig kalium…detta fick mina sympton o försvinna …

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.