Musarm, träning?

Home Forums Skador och rehabilitering Musarm, träning?

  • This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Posts
  • #108338
    #1084658

    Hej! I början av förra året spelade jag mycket spel och i slutet av juni åkte jag på musarm. Hade väldigt ont just då men skärde ner på spelandet och har idag ingen smärta men det är hela tiden en konstig känsla kvar i armen och den försvinner aldrig verkar det som. Tänkte börja träna nu men kommer träningen göra det bättre eller kommer det förvärra? Ska man träna på något särskilt sätt om man har musarm?

    #1084666

    Hej Håkon

    Du berättade aldrig hur du kommit fram till att det är just Musarm. Ibland misstar man sig och det är egentligen någonting annat. Det bästa är att kontakta Sjukgymnast, Naprapat eller någon annan välutbildad person som arbetar på daglig basis med denna form av diagnoser.

    Träning är en del av pusselbiten för att bli bra och förebygga. Ergonomi’n är en annan del. Dagliga rörelseövningar och en del stretching kan vara en annan del. Som sagt, kolla upp med någon lokal förmåga. Om du bor i Partille/Göteborg så är du välkommen att kontakta mig. Du hittar kontaktuppgifter på hemsidan.
    Musarm är mycket enkelt att bli av med, om det är detta.

    Med vänlig hälsning,
    Jörgen Magnusson
    Legitimerad Naprapat
    http://www.ryggled.se

    #1084674
    gopro4life wrote:
    Hej Håkon

    Du berättade aldrig hur du kommit fram till att det är just Musarm. Ibland misstar man sig och det är egentligen någonting annat. Det bästa är att kontakta Sjukgymnast, Naprapat eller någon annan välutbildad person som arbetar på daglig basis med denna form av diagnoser.

    Träning är en del av pusselbiten för att bli bra och förebygga. Ergonomi’n är en annan del. Dagliga rörelseövningar och en del stretching kan vara en annan del. Som sagt, kolla upp med någon lokal förmåga. Om du bor i Partille/Göteborg så är du välkommen att kontakta mig. Du hittar kontaktuppgifter på hemsidan.
    Musarm är mycket enkelt att bli av med, om det är detta.

    Med vänlig hälsning,
    Jörgen Magnusson
    Legitimerad Naprapat
    http://www.ryggled.se

    Jag kan aldrig vara helt säker, men har spelat mycket datorspel sedan 2007. Sommaren 2016 började jag med ett nytt spel som jag blev helt fast för och i det spelet var man tvungen att göra mycket musrörelser och man hann aldrig vila armen något. Spelate 5-10 timmar varje dag, många timmar i sträck och det var då jag fick riktigt ont i armen. Smärtan försvann efter 3-4 veckor och efter det var jag riktigt korkad och började spela igen, fick tillbaks samma smärta men inte lika mycket denna gång, dock blev den långvarig istället. Så det känns som det bör vara musarm men eftersom jag inte har kontaktat någon kunnig än så kan jag ju inte vara helt 100

    Skulle gärna kontakta dig men bor tyvärr lite långt ifrån så får ta och vända mig till någon annan. Börjar nästan bli lite orolig att jag ska ha musarmen livet ut annars. Men träning har faktiskt fått armen att kännas bättre, jag spelar inte längre men sitter fortfarande vid datorn på kvällarna då jag har svårt att ägna mig åt något annat just på kvällarna. Känns inte som det finns så mycket alternativ. Men stetchövningar har jag gjort sedan dag 1, men nu har jag även börjat träna somsagt och det i kombination med mikropauser från datorn har gjort att det känns bättre nu.

    #1084694
    gopro4life wrote:
    Hej Håkon

    Du berättade aldrig hur du kommit fram till att det är just Musarm. Ibland misstar man sig och det är egentligen någonting annat. Det bästa är att kontakta Sjukgymnast, Naprapat eller någon annan välutbildad person som arbetar på daglig basis med denna form av diagnoser.

    Träning är en del av pusselbiten för att bli bra och förebygga. Ergonomi’n är en annan del. Dagliga rörelseövningar och en del stretching kan vara en annan del. Som sagt, kolla upp med någon lokal förmåga. Om du bor i Partille/Göteborg så är du välkommen att kontakta mig. Du hittar kontaktuppgifter på hemsidan.
    Musarm är mycket enkelt att bli av med, om det är detta.

    Med vänlig hälsning,
    Jörgen Magnusson
    Legitimerad Naprapat
    http://www.ryggled.se

    Det här var väldigt hjälpsamt för mig med!

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.